Urodzinowe przyjęcie - PORADNIK - FAQ 2020.
Dodane przez DAvSON dnia 23.01.2020 11:23:20
Witajcie Farmerzy !
Sto lat! Sto lat, niech żyje Farmerama nam! Weź udział w evencie z okazji 10-tych urodzin Farmeramy i spróbuj swoich sił w zupełnie nowej grze planszowej!
Event rozpocznie się w czwartek, 23.01.2020, godz. 14:00 i potrwa do środy, 29.01.2020, godz. 22:00.
Poradnik w rozwinięciu wiadomości.
Treść rozszerzona
Witajcie Farmerzy !
Sto lat! Sto lat, niech żyje Farmerama nam! Weź udział w evencie z okazji 10-tych urodzin Farmeramy i spróbuj swoich sił w zupełnie nowej grze planszowej!
Event rozpocznie się w czwartek, 23.01.2020, godz. 14:00 i potrwa do środy, 29.01.2020, godz. 22:00.
dostępność: od 3 poziomu na Farmie
poziom trudności: średni
- przedmiot eventowy w Galerii handlowej
Event prezentuje nową mechanikę, dotychczas niestosowaną w Farmeramie, wzorowaną na klasycznej grze planszowej.
Do okna eventu można przejść przez zegar, newsy lub klikając w ikonkę wydarzenia znajdującą się na Głównej łące:
Okno eventowe
Na głównej planszy znajduje się 5 postaci: Shim-Pans, Borsty, Franek, Ingrid i Mruczka.
Początkowo aktywna jest tylko postać Franka. Dopiero po pierwszym rozegraniu obu części jego planszy uaktywnią się pozostałe postacie.
Kliknięcie danej postaci powoduje, że na stole pojawi 2-częściowa plansza związana z tą postacią:
Podczas eventu będziemy mieli do dyspozycji łącznie 10 różnych plansz (5 dużych plansz, z których każda zawiera dwa odrębne segmenty).
Wejściówką umożliwiającą rozegranie 1 minigry (czyli jednego segmentu z dwuczęściowej planszy) są 1 x Urodzinowe karty, które produkujemy w młynie z rośliny eventowej i wypadajek.
1 szt. Urodzinowych kart każdy Gracz otrzyma na starcie eventu.
Rozpocząć minigrę można na dwa sposoby:
· klikając okrągły przycisk z wejściówkami w głównym oknie eventu - zostanie wtedy automatycznie rozpoczęta minigra dla planszy znajdującej się aktualnie na stole (segment z pionkiem);
· klikając na stole segment z pionkiem i dopiero w oknie minigry przycisk z wejściówkami. Jest to bezpieczniejsze, ponieważ po po wejściu na planszę można się z niej wycofać bez tracenia wejściówki (o ile nie kliknęło się przycisku rozpoczynającego minigrę). W ten sposób można przejrzeć plansze przed grą;
Wraz z rozpoczęciem minigry (kliknięcie przycisku z wejściówkami) wygenerowany zostaje zestaw 4 kart ruchu (zestawy te mogą być różne dla różnych minigier):
Możliwe jest otrzymanie kart pozwalających na przemieszczenie pionka o 1, 2, 3, 4 lub 5 pól. Suma liczb znajdujących się na wylosowanych kartach zawsze wynosi 10 (co odpowiada ilości pól na każdej ze ścieżek).
Karty te są wykorzystywane do przemieszczania pionka po planszy - np. wybranie karty z liczbą 4 umożliwia przesunięcie pionka o 4 pola:
Wykorzystana karta znika. Zestaw kart jest tak generowany, aby nie wystąpiła sytuacja w której początkowe karty wykluczają możliwość przeniesienia pionka na któreś z pól.
Każda z plansz ma pole startowe (z pionkiem) i kilka alternatywnych tras, o wyborze którejś z nich decyduje Gracz. Każda z tras obejmuje zawsze 10 kolejnych pól, na każdym z nich znajdują się nagrody, które są otrzymywane gdy pionek zatrzyma się dokładnie na tym polu. Ruch może odbywać się tylko do przodu wzdłuż wytyczonych ścieżek.
Nagrody, które znajdują się na poszczególnych polach można zdobyć tylko raz - przy kolejnym przechodzeniu przez daną planszę na tym polu będzie się już tylko znajdować nagroda zastępcza (szczegóły w tabelach nagród).
Zasada ta nie dotyczy dwóch rodzajów pól: pola z pytajnikiem i pola końcowego.
Pole z pytajnikiem
Za każdym razem gdy pionek znajdzie się na tym polu wyświetli się okno z losowym pytaniem dotyczącym Farmeramy i jej historii oraz z 4 przyciskami zawierającymi możliwe odpowiedzi.
Po wybraniu jednej z nich (kliknięciu przycisku) zmieni on kolor na zielony (jeśli odpowiedź jest poprawna) lub na czerwony (gdy jest błędna) oraz zostanie przyznana nagroda: za prawidłową odpowiedź - 3 Punkty konkursowe (prawidłowa odpowiedź), za błędną - 2 Punkty konkursowe.
Punkty konkursowe są niezbędne do zakupu w sklepiku nagród z zakładki Nagrody konkursowe.
Pole końcowe
Plansze i karty ruchu są tak dobrane, aby każda gra kończyła się na takim polu. Po każdym postawieniu na nim pionka (co kończy minigrę) otrzymamy stałą nagrodę - 4 x Gwiezdne talary, które wykorzystujemy na zakup głównych nagród w evencie - rzędu chmur z niezbędnymi itemami (zakładka Nagrody główne).
Dodatkowe informacje
· plansze można rozgrywać wielokrotnie;
· z planszy można w każdej chwili wyjść (zielony krzyżyk w prawym górnym rogu), nie traci się przy tym postępu gry;
· jeśli wyjdzie się z planszy zanim pionek osiągnie pole końcowe - przy ponownym wejściu do okna eventowego znajdziemy się na aktualnie rozgrywanej planszy;
· jeśli zakończony został jeden lub oba segmenty planszy, można po wyjściu z niej wybrać inną postać i rozpocząć rozgrywanie innej planszy;
· na planszach znajdują przyciski pozwalające na przemieszczanie się między dwoma segmentami planszy
· rozegranie drugiego segmentu danej planszy jest możliwe dopiero po zakończeniu gry na pierwszym segmencie;
Plansze i nagrody na nich:
Nagrody konkursowe:
Nagrody główne:
Urodzinowe przyjęcie 2020
(naklejka 1)
Urodzinowe przyjęcie 2020
(naklejka 2)
Urodzinowe przyjęcie 2020
(naklejka 3)
Urodzinowe przyjęcie 2020
(naklejka 4)
Urodzinowe przyjęcie 2020
(naklejka 5)
Urodzinowe zaklęcie Mruczki (+)
3.000 PD/TPD co 10 godzin; przez 10 godzin 100% więcej PD/TPD podczas zbioru upraw (max. 15 ładunków)
Po wyczerpaniu ładunków lub usunięciu do paska item straci (+) i będzie dawał 3.100 PD/TPD co 10 godzin
Balony Borsty'ego (+)
3.000 PD/TPD co 10 godzin; przez 10 godzin 100% więcej PD/TPD podczas zbioru zagród (max. 15 ładunków)
Po wyczerpaniu ładunków lub usunięciu do paska item straci (+) i będzie dawał 3.100 PD/TPD co 10 godzin
Celebracja lewitacja (+)
3.000 PD/TPD co 10 godzin; przez 10 godzin 100% więcej PD/TPD podczas zbioru drzew (max. 15 ładunków)
Po wyczerpaniu ładunków lub usunięciu do paska item straci (+) i będzie dawał 3.100 PD/TPD co 10 godzin
Toast po wikińsku (+)
3.000 PD/TPD co 10 godzin; przez 10 godzin 100% więcej PD/TPD podczas zbioru warsztatów (max. 15 ładunków)
Po wyczerpaniu ładunków lub usunięciu do paska item straci (+) i będzie dawał 3.100 PD/TPD co 10 godzin
Urodzinowy szał (+)
3.000 PD/TPD oraz 2 x Super pasza co 10 godzin (max. 15 ładunków)
Po wyczerpaniu ładunków lub usunięciu do paska item straci (+) i będzie dawał 3.100 PD/TPD co 10 godzin
Rząd chmur "Przyjęcie urodzinowe"
Co 20 godzin będzie dawał 80% więcej PD z drzew i roślin przez 4 godziny i 1 x Skrzynia urodzinowych gadżetów
Skrzynia urodzinowych gadżetów
Może zawierać jedną z następujących nagród: 500 PD x poziom Farmeramy, 5 x Super nawóz Zosi, 5 x Super nawóz, 2 x Super pasza, 1 x Serum wampira, 1 x Chutn. marchw.-jabłk., 1 x Bonus PD/TPD za żniwa (S), 1 x Bonus PD/TPD za żniwa (L), 1 x Imprezowa wejściówka, 2 Złote banany