Dostępność: od 3-go poziomu
Poziom trudności: średni
- Roślina eventowa: Bambusowa rura
- Przedmiot eventowy (wypadajka): Klucz francuski
- Przedmiot eventowy (wypadajka) do zakupu w Galerii handlowej
Event jest kolejną edycją wydarzenia
Frappé Olé. Podstawowe zasady nie uległy większym zmianom w stosunku do poprzedniej edycji.
Do okna eventowego przechodzimy przez zegar eventowy, newsy lub przez ikonkę wydarzenia:
W środku znajdziemy serię dziesięciu plansz o różnym stopniu trudności:
Gra polega na połączeniu ze sobą punktów startowych i końcowych rurociągów znajdujących się na danej planszy. Wykorzystujemy do tego rury proste i zagięte produkowane w młynie. Łączony punkt startowy i końcowy, a także nagrody dodatkowe zbierane na planszy, muszą być oznaczone tym samym kolorem.
Zanim wybuduje się rurociąg, należy go zaprojektować klikając na kolejne pola, przez które ma przechodzić:
Jeśli ktoś nie chce sam projektować rurociągu, może wykorzystać gotowy projekt naciskając przycisk jego automatycznego układania (górny lewy róg planszy).
Gdy już przygotujmy kompletny plan dla danej planszy (własnoręcznie lub korzystając z automatu) i jednocześnie mamy wystarczającą ilość prostych i zagiętych rur (po prawej stronie widzimy zarówno ile ich posiadamy, jak i ile ich zużyjemy realizując nasz projekt), możemy zakończyć wykonanie danej planszy klikając po prawej stronie zielony przycisk aktywacji:
Uwaga!
* jeśli na danej planszy nie wszystkie rurociągi są kompletnie ułożone (o ich kompletności świadczy zielony znaczek przy każdej ikonce koktajlu - jak na grafice powyżej) lub
* nie mamy wystarczającej ilości rur,
wtedy przycisk aktywacji będzie szary i należy sprawdzić realizację powyższych warunków.
Jeśli zamiast przycisku aktywacji na planszy będzie się znajdowała kłódka - oznacza to, że poprzednia plansza nie została jeszcze zakończona.
Rurociągi nie mogą się przecinać poza wyznaczonymi do tego miejscami:
Nie można w takim skrzyżowaniu skręcać, natomiast nie tracimy w nich rur z własnych zasobów.
Nie możemy również poprowadzić rur przez zablokowane pola oraz przez pola z nagrodami oznaczonymi kolorem innym, niż układany właśnie rurociąg.
Rurociągi na wszystkich 10 planszach można zaprojektować wcześniej, lecz muszą być wykonywane (kończone) po kolei.
Na dole okna przy numerze każdej planszy jest informacja, na jakim etapie dana plansza się znajduje:
Z powyższej grafiki wynika, że:
* plansza 1 i 2 są zakończone,
* plansze 3-5 mają prawidłowo zaprojektowane rurociągi, lecz wymagają zakończenia przez wciśnięcie przycisku aktywacji,
* plansze 6 i 7 nie zostały jeszcze kompletnie zaprojektowane.
***
Poniżej zestawienie wszystkich plansz eventowych z informacją o ilości Gwiezdnych talarów za ukończenie danej planszy i o nagrodach dodatkowych możliwych do zdobycia w trakcie układania rurociągów:
| Gwiezdne talary
za wykonanie planszy | |
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
Po zakończeniu wszystkich 10 plansz pojawi się przycisk restartu:
Po jego naciśnięciu możemy plansze rozegrać ponownie - znów zaczynając od pierwszej. Poprzednie układy rur zostaną zapisane, ale można je zmieniać.
Powyższy cykl można powtarzać wielokrotnie; za każdym razem mamy możliwość zdobycia dokładnie tych samych nagród - zarówno za ułożenie kompletnej planszy, jak i dodatkowych - zdobywanych przy odpowiednim poprowadzeniu rurociągów.
Za wykonanie 10 plansz możemy zgromadzić łącznie 410 Gwiezdnych talarów (330 szt. za ich zakończenie, 80 szt. do zebrania z kolorowych pól na planszach).
Gwiezdne talary wykorzystujemy w sklepiku eventowym. Kupujemy w nim też główne nagrody - pnącze z niezbędnymi do jego uruchomienia itemami:
Nie wykorzystane Gwiezdne talary zostaną po evencie wymienione na 500 PD, 400 TPD i 500 SG za każdy.
Wymagania eventowe
Ułożenie 10 plansz przy wykorzystaniu automatycznego projektu (gwarantuje zdobycie wszystkich nagród leżących na planszach) wymaga użycia 228 x Prosta rura i 178 x Zagięta rura.
W tym celu potrzebujemy
13.526 x Bambusowa rura oraz
990 x Klucz francuski.
Jeśli zrezygnujemy z niektórych nagród leżących na planszach i skrócimy długość rurociągów w stosunku do automatycznej podpowiedzi, zużycie Bambusowych rur i Kluczy francuskich będzie odpowiednio mniejsze.
Frappé Olé (Naklejka 4)
Item "Jesteś tym, co pijesz!"
1.400 PD/TPD co 14 h. 1 małe pole.
Item "Koci złodziej"
3.000 PD/TPD co 14 h. 2 małe pola.
Item "Źródło smoothie"
6.200 PD/TPD co 14 h. 4 małe pola.
Itemy te mogą zostać ustawione na wszystkich obszarach Farmy i Wyspy - z wyłączeniem Strefy pełni księżyca i Wybiegu dla zwierzaków domowych. Będziemy z nich otrzymywać PD lub TPD - zależnie od obszaru, na którym je umieścimy.
Są wymagane do uruchomienia eventowego pnącza:
Frappé Olé - Rząd chmur 4
Co 40 h otrzymamy:
800 PD x Poziom Farmy,
3 x Shake czekoladowy,
3 x Skrzynia z przepysznymi wypiekami.
Uwaga: Szersze informacje o zawartości skrzyń, zagadkowych drzew, zagadkowych zagród - będących nagrodami w niniejszym evencie - znajdziecie we właściwych poradnikach działu >>FAQ<<. Są to przedmioty wprowadzone do gry już wcześniej.