Wielkie plany Szymka - FAQ - PORADNIK 2019.
Dodane przez DAvSON dnia 12.02.2019 11:10:28
Witajcie Farmerzy !

Kret Szymek chce zrobić wrażenie na Penelopie Uszatej dzięki swoim podwyższonym kwietnikom. Nie ma zbyt dobrego wzroku i potrzebuje Twojej pomocy, żeby odpowiednio je ustawić!

Plansza_newsy.png

Rozpoczęcie eventu w środę 13.02.2019, godz. 14:00. Zakończy się w środę 20.02.2019, godz. 14:00​.

Poradnik znajduje się w rozwinięciu wiadomości.

Treść rozszerzona
Witajcie Farmerzy !

Kret Szymek chce zrobić wrażenie na Penelopie Uszatej dzięki swoim podwyższonym kwietnikom. Nie ma zbyt dobrego wzroku i potrzebuje Twojej pomocy, żeby odpowiednio je ustawić!

Plansza_newsy.png

Rozpoczęcie eventu w środę 13.02.2019, godz. 14:00. Zakończy się w środę 20.02.2019, godz. 14:00.

Dostępność: od 3 poziomu na Farmie
Poziom trudności: zależny od celu eventowego Gracza
Główny postęp, czyli zdobycie pnącza wraz z itemami - średnio trudny
Zdobycie wszystkich nagród eventowych - bardzo trudny


Roślina eventowa: Kwiaty rękodzielnicze



Przedmiot eventowy (wypadajka): Czerwone deski


Przedmiot eventowy (wypadajka) do zakupu w Galerii handlowej


Produkt w młynie: Kwietnik


Koszyki eventowe


Event polega na wykonywaniu mini-gier bazujących na układaniu bezobrazkowych układanek (puzzli). Jest to nowa mechanika eventowa i mamy nadzieję, że wszystkim się spodoba.

Do okna eventowego przechodzimy przez zegar eventowy, newsy lub przez ikonkę wydarzenia:


Układ głównej planszy eventowej jest nam znany z innych eventów jak np. Gra w kości czy Bawarskie Święto:



Po lewej stronie planszy znajduje się pasek głównego postępu, na którym odliczana jest ilość wykonanych mini-gier i który informuje nas o zdobytych nagrodach z puli głównego postępu.
Po prawej stronie znajduje się zestawienie nagród, które otrzymujemy za przekraczanie kolejnych progów punktowych - liczone narastająco punkty za wykonane mini-gry.
W środkowej części planszy znajduje się przycisk umożliwiający przejście do mini gry. "Wejściówką" umożliwiającą nam rozpoczęcie każdej gry, jest Kwietnik produkowany w młynie z rośliny eventowej i wypadajek eventowych.

Wraz ze startem eventu każdy Gracz otrzyma jeden Kwietnik, umożliwiający wykonanie jednej mini-gry.

Okno mini-gry wygląda następująco:


1 - Plansza, na której układamy elementy układanki, ma wymiary 5x6 pól, mieści łącznie 30 jednopolowych elementów.
2 - Zestaw elementów (kawałków pól), które mamy za zadanie wpasować w planszę po lewej stronie (1). Elementów tych jest zawsze 6, mają różne kształty, ale zawsze zawierają łącznie 30 małych pól i dają się idealnie wpasować w planszę.
3 - Licznik powierzchni - na bieżąco pokazuje ile małych pól wypełniliśmy na planszy.
4 - Licznik czasu - odmierza czas od rozpoczęcia danej mini-gry do jej zakończenia.
5 - Przycisk "Wyzeruj" - jego naciśnięcie powoduje usunięcie wszystkich elementów z planszy po lewej stronie (1), wracają one na planszę po prawej (2).
6 - Przycisk "Wyślij" - aktywuje się, gdy mamy choć jeden element umieszczony na planszy po lewej stronie (1). Jego naciśnięcie kończy daną mini-grę pomimo tego, że plansza nie jest jeszcze ułożona w całości - punkty otrzymujemy za ilość małych pól znajdujących się na planszy w momencie naciśnięcia przycisku.

Zasady gry​
Elementy układanki przeciągamy z planszy po prawej stronie (2) i układamy na planszy po lewej stronie (1), wpasowując je w planszę i we wcześniej ułożone fragmenty. Elementów tych nie można obracać, nie mogą one nachodzić na siebie, ani wychodzić poza obszar planszy. Jeśli spróbujemy je ustawić na częściowo zajętym polu, podświetlą się na czerwono i wrócą na planszę po prawej (2). Fragmenty układanki możemy przesuwać po planszy oraz przenosić je ponownie na prawą stronę - gdy chcemy spróbować dopasować inny element. Musimy wykorzystać wszystkie fragmenty układanki.

Tak wygląda plansza na końcowym etapie układania:


Przykładowa mini-gra:


Mini-gra się kończy automatycznie po wypełnieniu planszy w całości lub gdy wymusimy jej zakończenie klikając przycisk "Wyślij".
Otrzymujemy wtedy komunikat o uzyskanych punktach:

Liczba na górze to ilość punktów za daną mini-grę, liczba na dole to suma punktów za wszystkie mini-gry wykonane od początku eventu.

Zasady naliczania punktów za mini-grę
Ilość uzyskanych punktów za daną mini-grę jest sumą punktów za ilość ułożonych pól (maksymalnie 10 pkt.) oraz punktów bonusowych za czas, w jakim ułożymy kompletną układankę (dodatkowo maksymalnie 10 pkt.):




Łącznie za mini-grę można otrzymać maksymalnie 20 pkt.

Nagrody za postęp w grze (za ilość wykonanych mini-gier):


Pomimo zdobycia powyższych nagród oczywiście można grać dalej, otrzymując nadal nagrody za zdobycie określonej ilości punktów w mini-grach:


Wymagania eventowe
Zdobycie nagród z paska postępu wymaga wykonania 40 gier.
W tym celu potrzebujemy 22.620 szt. Kwiatów rękodzielniczych oraz 2.145 szt. Czerwonych desek (w wyliczeniach uwzględniono jeden bonusowy Kwietnik). Wymogi dla zdobycia wszystkich nagród są uzależnione od naszej skuteczności w grze i liczby uzyskiwanych punktów bonusowych za czas wykonywania mini-gier.


Naklejka "Wielkie plany Szymka"


Item "Zbyt wiele miłości"

Co 20 h otrzymamy 1 800 PD/TPD. Item zajmuje 1 małe pole.

Item "Tarcza miłości"

Co 20 h otrzymamy 3 700 PD/TPD. Item zajmuje 2 małe pola.

Item "Zaginiona miłość"

Co 20 h otrzymamy 3 700 PD/TPD. Item zajmuje 2 małe pola.

Item "Nagła niespodzianka"

Co 20 h otrzymamy 8 800 PD/TPD. Item zajmuje 4 małe pola.

Itemy te mogą zostać ustawione na wszystkich obszarach Farmy i Wyspy - z wyłączeniem Strefy pełni księżyca i Wybiegu dla zwierzaków domowych. Będziemy z nich otrzymywać PD lub TPD - zależnie od obszaru, na którym je umieścimy.
Są wymagane do uruchomienia eventowego pnącza:

Rząd chmur "Wielkie plany Szymka"

Co 24 h otrzymamy:
36.000 PD,
36.000 TPD,
3 x Skrzynka z narzędziami,
1 x Skrzynia z farmerskim wyposażeniem II.