Użytkownicy pytają BP odpowiada.
Dodane przez DAvSON dnia 28.05.2014 17:37:25
Witajcie Farmerzy!
Przedstawiamy Wam kolejne wydanie biuletynu producenta gry, w który znajdziecie odpowiedzi na niektóre z Waszych pytań.
Życzę Wam udanego roku 2014!
Wiem, że od ostatniego newslettera upłynęła już cała wieczność i pragnę Was za to przeprosić - byliśmy niezmiernie zajęci i ani się obejrzeliśmy, przeleciało mnóstwo czasu.
W obecnym newsletterze pragnę Wam przedstawić funkcje/zadania, nad którymi pracowaliśmy w tym roku, odpowiedzieć na niektóre z Waszych pytań, które zebrali nasi moderatorzy i poinformować o dalszych nowinach z Farmeramy.
Rozpocznę od aktualizacji.
Aktualizacja: mentorzy
Parę tygodni temu rozpoczęliśmy techniczną modyfikację systemu mentorów i oczekuje Was wiele radosnych zmian! Zorganizujemy kilka budynków na nowo, co umożliwi Wam łatwiejsze odnalezienie funkcji społecznościowych i dotyczących znajomych. Ulepszymy i uprościmy poza tym Wasze kontakty, a nawet wbudujemy do gry funkcję umożliwiającą łatwiejsze poszukiwanie sąsiadów. Całość systemu zależy bezpośrednio od graczy tzn. możecie teraz szukać swoich własnych mentorów/uczniów/sąsiadów/partnerów w miejsce automatycznego przyporządkowania. Oczywiście będziecie mieli również okazję uniemożliwienia znalezienia własnej osoby.
Więcej w rozwinięciu wiadomości.
Treść rozszerzona
Witajcie Farmerzy!
Przedstawiamy Wam kolejne wydanie biuletynu producenta gry, w który znajdziecie odpowiedzi na niektóre z Waszych pytań.
Życzę Wam udanego roku 2014!
Wiem, że od ostatniego newslettera upłynęła już cała wieczność i pragnę Was za to przeprosić - byliśmy niezmiernie zajęci i ani się obejrzeliśmy, przeleciało mnóstwo czasu.
W obecnym newsletterze pragnę Wam przedstawić funkcje/zadania, nad którymi pracowaliśmy w tym roku, odpowiedzieć na niektóre z Waszych pytań, które zebrali nasi moderatorzy i poinformować o dalszych nowinach z Farmeramy.
Rozpocznę od aktualizacji.
Aktualizacja: mentorzy
Parę tygodni temu rozpoczęliśmy techniczną modyfikację systemu mentorów i oczekuje Was wiele radosnych zmian! Zorganizujemy kilka budynków na nowo, co umożliwi Wam łatwiejsze odnalezienie funkcji społecznościowych i dotyczących znajomych. Ulepszymy i uprościmy poza tym Wasze kontakty, a nawet wbudujemy do gry funkcję umożliwiającą łatwiejsze poszukiwanie sąsiadów. Całość systemu zależy bezpośrednio od graczy tzn. możecie teraz szukać swoich własnych mentorów/uczniów/sąsiadów/partnerów w miejsce automatycznego przyporządkowania. Oczywiście będziecie mieli również okazję uniemożliwienia znalezienia własnej osoby.
Natychmiast po wprowadzeniu tej wersji systemu mentorów, rozpoczniemy pracę nad fazą nr 2. Należą do niej interaktywne funkcje (np. lista rankingowa "5 najpiękniejszych farm") oraz inne emocjonujące interakcje z innymi graczami. Bez obaw – nigdy nie zostaniecie przez nas zmuszeni do zaproszenia swoich przyjaciół przez Facebooka!
Aktualizacja: nowa mechanika akcji specjalnych
Zakończyliśmy naszą trzecią komiksową akcję specjalną i jesteśmy już w trakcie przygotowywania czwartej. Poprzez komiksy zamierzamy wprowadzić nowy rodzaj akcji specjalnych, których wymagania będą znacząco odbiegały od wymagań "zwykłych" akcji… Jak już wspomnieliśmy w podkaście do urodzinowego komiksu, jest to trudnym zadaniem i musimy przy tym postępować bardzo rozważnie. Do tej pory w każdej komiksowej akcji specjalnej wprowadzaliśmy zupełnie nową mechanikę (styczeń = zapłata produktami z młyna, marzec = przypadkowe misje w zależności od poziomu gracza i innych czynników, maj = zbieranie określonych roślin/przedmiotów w wyznaczonym czasie) i będziemy to robić również w przyszłości. W ten sposób będziemy w stanie stwierdzić, które mechaniki działają lepiej, a które gorzej, co sprawia Wam przyjemność itd. W trakcie obecnego roku wypróbujemy przypuszczalnie również nieco bardziej "eksperymentalne" funkcje. Poszukujemy przy tym stale uczciwych, trzymających w napięciu i możliwych do realizacji metod dla graczy na wszystkich poziomach.
To były duże aktualizacje, które wprowadziliśmy w życie od ostatniego newslettera. Przejdźmy teraz do pytań od społeczności.
Pytania od społeczności - początek 2014 r.
Dlaczego nie możemy ciągle jeszcze hodować pszczół, mimo że życzyliśmy sobie tej funkcji jako następnej?
Chcę skorzystać z okazji, aby odpowiedzieć na wszystkie możliwe wersje tego pytania!
Istnieją 3 możliwe powody, dla których coś, co zostało przez nas obiecane, nie zostało w ogóle wprowadzone, bądź też nie zostało wprowadzone w obiecanej kolejności.
Przypadek "Hodowla pszczół":
Gdy przeprowadziliśmy ankietę na temat hodowli pszczół, do hodowli były przygotowane już rozmaite inne zwierzęta. Powinniśmy byli poinformować Was o tym w ankiecie i przepraszam Was, że tego nie zrobiliśmy! Hodowla pszczół została teraz zaimplementowana, może się jednak zdarzyć, że w grze ukażą się najpierw inne zwierzęta. Mamy jeszcze parę spraw do załatwienia i pszczółka musi jeszcze poczekać na swoją kolej (hodowla zwierząt to czasochłonne zajęcie!). Obiecuję Wam jednak, że pszczoła jest już wprowadzona do gry i już niebawem będziecie mogli się nacieszyć jej kolorowymi odmianami..
7 zawodów rzemieślniczych (oraz dalsze przepisy rzemieślnicze/ulepszony alchemik i menedżer spa)
Na przestrzeni lat Farmerama miała rozmaitych producentów, menedżerów d/s społeczności i głównych projektantów gier i zdaje się, że wszyscy ci ludzie obiecywali w tym czasie rozmaite rzeczy… Po czym nie powiedzieli nikomu ani słowa o złożonych przez siebie obietnicach. Z tego powodu w ostatnich miesiącach często narzekam na swoich poprzedników i zachowuję dużą ostrożność, jeżeli chodzi o obietnice.
W normalnym przypadku opowiadam Wam tylko o istniejących pomysłach, jeżeli znajdują się one już w fazie rozwoju i mam względną pewność, że będą one mogły również zostać pomyślnie zrealizowane. Proszę Was, abyście zawsze mieli świadomość tego, że nie posiadam informacji o wszystkim, co zdarzyło się w ciągu minionych 4 lat. Jeżeli mówię Wam, że "o czymś pomyślimy", to oznacza to, że pomyślimy o tym – nie wszystko jest zawsze możliwe do zrealizowania, zaś nasza ekipa i nasz czas są ograniczone, musimy spełniać cele biznesowe i mamy całą masę rewelacyjnych pomysłów - potrzebowalibyśmy przypuszczalnie dziesięcioleci, aby je wszystkie zrealizować.
Jeżeli chodzi o menedżera spa i alchemika: menedżer spa uzyskał już dwa nowe przepisy, pragniemy ponadto ulepszyć niektóre istniejące przepisy alchemika. Mamy również pomysł na dwa zupełnie nowe zawody i nowy przepis dla alchemików (do którego potrzebne są gwiazdki…), wszystko to jednak może jeszcze trochę potrwać.
Dlaczego komiksowe akcje specjalne nie są bardziej urozmaicone?
Jak już wspomnieliśmy powyżej w części poświęconej aktualizacjom, wprowadzamy stopniowo nowe mechaniki akcji specjalnych (których doświadczacie w komiksowych akcjach specjalnych). Oznacza to, że nowe mechaniki i możliwości wprowadzamy każdego miesiąca (lub co drugi miesiąc), a nie wszystkie naraz. Dlaczego zdecydowaliśmy się na tę metodę? No cóż, gdybyśmy chcieli wprowadzić wszystko za jednym zamachem, potrzebowaliśmy około 6 miesięcy czasu na programowanie, co byłoby dla Was wszystkich ekstremalnie nudne. Chcemy ponadto działać ostrożnie i zrozumieć skutki poszczególnych zmian, aby zorientować się co sprawia Wam więcej bądź też mniej przyjemności. Nic nam nie da, jeżeli zainwestujemy 6 miesięcy pracy w funkcję, co do której przypuszczamy, że się Wam spodoba tylko po to, aby na koniec dowiedzieć się, że nie zyskała ona jednak Waszego uznania.
Mam nadzieję, że te odpowiedzi pomogły Wam i że wybraliśmy właściwe pytania. Na forach stawiane są co tydzień tysiące pytań i nie zawsze jest łatwo wybrać najważniejsze z nich.
Na teraz pragnę przedstawić Wam informację na temat tego, co oczekuje Was w drugiej połowie roku:
Plany na przyszłość - druga połowa 2014 r.
(Już niebawem) czas na pożegnanie
Muszę Was z ciężkim sercem poinformować, że po prawie pięciu latach z początkiem lipca opuszczę Bigpoint (i tym samym Farmeramę), aby podążyć za moim przyjacielem do Holandii. W stosownym czasie napiszę jeszcze pożegnalny list, już teraz pragnę podkreślić, że było dla mnie przyjemnością i przywilejem pracować razem z ekipą Farmeramy, moderatorami, administratorami i Wami wszystkimi w celu uzyskania jak najlepszych efektów dla tej gry.
“III poszerzenie Bahamaramy” – rafa koralowa (tytuł roboczy)
W ubiegłym miesiącu zapytaliśmy Was o Wasze zdanie na temat czterech rozmaitych koncepcji nowego poszerzenia Bahamaramy. Nasi projektanci gry pragną jeszcze raz podziękować Wam za Wasz udział w ankiecie na forum! Ta ankieta miała za cel uzyskanie Waszej opinii odnośnie różnych opcji, jak: wspólne wędkowanie o zachodzie słońca, odkrywanie zaginionych wysp, przygoda ze świątyniami w dżungli oraz ratowanie rafy koralowej. Zwyciężył temat "Ratowanie rafy koralowej".
W rezultacie powstanie zupełnie nowa część gry!
A oto nasz tymczasowy plan:
Nową część będzie można osiągnąć poprzez budynek portowy na głównej wyspie Bahamaramy. Będziecie mogli stamtąd startować "ekspedycje" do raf koralowych, podczas których tubylcy będą potrzebowali Waszej pomocy w ochronie zagrożonych korali i ekosystemu. Aby im pomóc, będziecie musieli zbierać próbki morskich stworzeń i pomagać mieszkańcom w hodowli i ponownym osiedlaniu tych stworzeń na rafach koralowych, co przyczyni się do uratowania delikatnego ekosystemu.
Funkcja ta znajduje się jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, dlatego też nie mogę aktualnie zdradzić więcej na jej temat. Cieszymy się jednak na nią i mamy nadzieję, że się Wam spodoba!