Biuletyn producenta gry
Dodane przez kropka04 dnia 17.10.2013 14:53:46
Witajcie Farmerzy
Poniżej przedstawiamy Was październikowy protokół ze spotkania z producetką gry.
Jestem tu dość nowa, chciałabym się zatem najpierw przedstawić. Mam na imię Souni, mam 32 lata i jestem Kanadyjką (czyli kobietą, jeżeli już się nad tym zastanawialiście - wiem, że moje imię nie jest jednoznaczne). Od 6 lat mieszkam w Niemczech, a od 4 lat pracuję w firmie Bigpoint, od niedawna jako producent. Uczestniczę w pracach nad Farmeramą od kilku miesięcy i powoli tak naprawdę poznaję tę rozbudowaną grę!
Więcej informacji znajdziecie w rozwinięciu wiadomości.
Treść rozszerzona
Witajcie Farmerzy
Poniżej przedstawiamy Was październikowy protokół ze spotkania z producetką gry.
Jestem tu dość nowa, chciałabym się zatem najpierw przedstawić. Mam na imię Souni, mam 32 lata i jestem Kanadyjką (czyli kobietą, jeżeli już się nad tym zastanawialiście - wiem, że moje imię nie jest jednoznaczne). Od 6 lat mieszkam w Niemczech, a od 4 lat pracuję w firmie Bigpoint, od niedawna jako producent. Uczestniczę w pracach nad Farmeramą od kilku miesięcy i powoli tak naprawdę poznaję tę rozbudowaną grę!
Najważniejszym moim celem, gdy rozpoczęłam pracę przy Farmeramie, było uporanie się z nieoczekiwanym wylogowywaniem się w grze i tym samym usunięcie najgorszych problemów technicznych. W ostatnim miesiącu znaleźliśmy i usunęliśmy przyczynę problemu, który powodował prawie 100 000 nieoczekiwanych wylogowań z gry każdego dnia i dokonaliśmy ponadto ulepszenia prędkości gry. Mamy jeszcze bardzo wiele do zrobienia, jeżeli chodzi o techniczne ulepszenia, możemy jednak teraz przynajmniej skoncentrować się na innych sprawach. A oto, jakie punkty posiadają moim zdaniem największe znaczenie:
1. Mentorzy: jak wszyscy wiecie, system mentorów nie działa zgodnie z oczekiwaniami. Nawet zresztą, gdyby on funkcjonował, cały czas istniałaby niezgodność pomiędzy liczbą nowych graczy pojawiających się w ciągu jednego dnia a liczbą aktywnych w ciągu dnia graczy. Z tego powodu musimy przemyśleć ten system… i właśnie to w tej chwili robimy! Możliwe rozwiązania to:
* Gracze podają, z jakich krajów/języków mieliby pochodzić ich podopieczni i mają w ten sposób większe szanse, aby kogoś znaleźć.
* Lepsza integracja systemu mentorów w liście znajomych.
Nie zapomnijcie jednak, proszę: nowa konstrukcja systemu mentorów jest gigantycznym zadaniem, a 10 osób nie zrealizuje go dziesięć razy szybciej, niż jedna osoba! Pracujemy już nad koncepcją, co stanowi dla mnie najważniejszy punkt. Właściwe prace w zakresie grafiki i kodu zaczną się jednak dopiero później i trudno jest, abyśmy ukończyli je przed początkiem 2014 r.
2. Więcej miejsca/nowa mechanika akcji: zawsze miałam kłopoty z ponumerowaniem zadań według ważności, ponieważ po prostu jest tak wiele do zrobienia! Większa ilość miejsca i nowa mechanika akcji specjalnych mają dla mnie jednak w przybliżeniu ten sam priorytet i figurują na mojej liście jako następne.
* Więcej miejsca: nie możemy Wam niestety zaoferować kompletnie nowego pola gry. Istnieje wiele powodów tego stanu rzeczy, ale, krótko mówiąc, nie miałoby to niestety sensu z technicznego punktu widzenia oraz ze względu na design gry. Zamiast tego możemy Wam dać miejsce na Wasze dodatkowe drzewa, zagrody i przedmioty ozdobne poza inwentarzem - miejsce, które moglibyście udekorować i nawet korzystać w nim ze swoich nowych przedmiotów, charakteryzujące się jednakże innym sposobem gry i rządzące się własnymi regułami. Gdy tylko otrzymamy dalsze informacje na ten temat, przekażemy je Wam.
* Nowa mechanika akcji specjalnej: to bardzo skomplikowany temat! Zdajemy sobie sprawę, że nie cierpicie roślin akcji specjalnej, stanowią one jednak wyrównujący czynnik - gracze na niższych poziomach uzyskują możliwość uzyskania (prawie) tyle samo szans odniesienia sukcesu, co gracze na wysokich poziomach (co ostatni mają mimo wszystko ułatwione zadanie poprzez większą ilość pól gry). Znajdziemy jednak drogę, umożliwiającą przeżycie radości i emocji graczom ze wszystkich poziomów. Napiszcie do nas, jeżeli macie jakieś pomysły na ten temat!
3. Zapowiedzi/ulepszenia GUI: wiele płaszczyzn grafiki nie jest zbyt jednoznacznych – powinny one jednak umożliwiać graczom lepsze zrozumienie tego, co dzieje się w grze. W ten sposób możemy zapowiadać nowości w bardziej klarowny sposób i wcześniej, zamiast korzystać tylko z forum.
4. Roślinne rzemiosło: naprawdę chciałabym opracować roślinne rzemiosło na nowo! Przy wszystkich podanych wyżej punktach, uwzględniając nasze aktualne zadania, które musimy wykonać jeszcze przed przedstawionymi tu projektami, a także biorąc pod uwagę akcję specjalne, należy stwierdzić, że mamy przed sobą mnóstwo roboty! Wszystko to zatem może jakiś czas potrwać.
Chcielibyście wiedzieć, nad czym obecnie pracujemy? Nie mogę Wam wymienić wszystkiego, pozwólcie jednak, że przedstawię Wam przynajmniej zestawienie najważniejszych planów:
* Nowy design spółdzielni: grafika spółdzielni zostanie kompletnie zmieniona i dopasowana lepiej do „nowego“ stylu Farmeramy, aby być bardziej klarowną również dla nowych graczy. Dalsze ulepszone funkcje to:
-** Możecie "kartkować" przez poszczególne kroki misji, nie musząc przy tym ukończyć pierwszego kroku. W ten sposób możecie już na samym początku zobaczyć końcową nagrodę i zadecydować, czy jesteście nią zainteresowani.
-** Filtry, za pomocą których będziecie mogli wyświetlać np. tylko misje Bahamaramy, tylko misje akcji specjalnej itd.
* Zmienione koło farmerskie: nowa koncepcja bardziej emocjonującego (i bardziej opłacalnego) koła farmerskiego jest już gotowa i znajduje się w fazie realizacji. Już niedługo przedstawimy Wam zwiastun!
* Ponadto pracujemy oczywiście tak jak zawsze nad akcjami specjalnymi jak Halloween, dożynki itd.
A teraz odpowiem na pytania wybrane przez zespoły d/s pomocy technicznej z rozmaitych krajów!
Czy są jakieś nowości na temat akcji "Handel i prezenty"?
Niestety nic konkretnego. Sprawdziliśmy kod i powinien on działać właściwie. Ostatnim razem nie działał on jak należy, sądzimy jednak, że przyczyną tego są usunięte w międzyczasie problemy ze sprzętem. System funkcjonuje w „idealnych“ warunkach testu. Nie jesteśmy niestety w stanie symulować rzeczywistych warunków, w ramach których wszyscy wręczacie sobie wzajemnie prezenty i handlujecie ze sobą. Jako następny krok ponownie aktywujemy tę akcję, zamieszczając jednakże ostrzeżenie, że działa ona jedynie w trybie testowym oraz, że możliwa jest utrata przedmiotów - aktualnie sprawdzamy tę opcję. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Czy będą dalsze możliwości wejścia w posiadanie złotych bananów?
Tak! W zależności od dnia opublikowania tego biuletynu może się zdarzyć, że otrzymacie kilka z nich jeszcze przed tym terminem. Wprowadzimy złote banany jako nagrody akcji specjalnych, misji i nagrody otrzymywane od Renzo, a także, być może, jeszcze w innych miejscach.
Czy w przyszłości pojawią się nowe wyspy?
Oczywiście!
Czy pojawi się Zielony Ekspres z zagrodami?
Jak już wspomnieliśmy wyżej, pracujemy nad tym! Aby jednakże uniknąć dodatkowych gatunków zwierząt, główną nagrodą w Zielonym Ekspresie z zagrodami będzie zupełnie nowa zagroda, której gracze potrzebują już teraz…
Czy będą nowe nagrody dla koła farmerskiego?
Jak już powiedziałam .- nie tylko nowe nagrody, ale także zupełnie nowe koło farmerskie.
Wesołe Miasteczko Renzo - czy dodacie nowe minigry i nagrody?
Nowe nagrody - na pewno. Minigry… - może. Minigry wymagają bardzo dużo pracy, a my mamy przed sobą tyle zadań…
Dlaczego w niektórych misjach dostaje się godziny na kombajn zamiast kuponów?
To tak, jakby zapytać, dlaczego w niektórych misjach lub akcjach istnieją lepsze lub inne nagrody. Próbujemy przyznawać lepsze nagrody za trudniejsze misje i byłoby nudne, gdyby nagrody były cały czas takie same. Nie zapomnijcie proszę, że kupony istnieją dopiero od niedawna. Są zatem na pewno jeszcze niektóre stare misje, które są trudne i za które ciągle jeszcze dostać można godziny!
Dlaczego w niektórych krajach oferujecie specjalne oferty lub akcje specjalne (przykład: misja/przedmioty "Keinohrhase" tylko w Niemczech/Austrii/Szwajcarii)?
To pytanie jest nieco bardziej złożone! Jest tak, gdyż współpracujemy w zewnętrznymi partnerami. I tak np. w przypadku akcji "Keihnohrhase/Zweiohrküken" przyczyną było to, że dany partner jest reprezentowany tylko w jednym regionie (uwierzcie mi, w Kanadzie nikt nie wie, kto to jest Till Schweiger!). W innych przypadkach jak np. przy Looney Tunes spowodowane to było tym, że partner nie pozwala nam prezentować swojego produktu w określonych regionach. Zdaję sobie sprawę, że te „regionalne“ akcje specjalne nie podobają się Wam i uwzględnię to w rozmowach z partnerami. Nie mogę Wam niestety obiecać, że sytuacja taka nie zdarzy się ponownie - decyzja w tego rodzaju sprawach niemal nigdy nie zależy od jednej osoby.