Użytkownicy pytają, Bigpoint odpowiada część III
Dodane przez kropka04 dnia 21.02.2013 13:57:45
Witajcie Farmerzy!
W dniu 05.02.2013 r. odbył się pierwszy wspólny czat członków ekipy d/s społeczności - ElizaDoolittle, Trinithi,
producentów - Nina, Sophia, projektantów gry - Erik, uczestników.
Omawianie były poszczególne kwestie:
Bahamarama
Franek Kędzierzawy i farmerskie koło fortuny
Alchemik
Gift & Trade (Prezenty & handel)
Akcje specjalne
Pogoda
Tworzenie stosów zagród i drzew
Nowe misje
Super nawóz - jak daleko posunięte jest planowanie samodzielnej produkcji?
Plotki
Więcej szczegółów znajdziecie w rozwinięciu wiadomości.
Treść rozszerzona
Witajcie Farmerzy!
W dniu 05.02.2013 r. odbył się pierwszy wspólny czat członków ekipy d/s społeczności - ElizaDoolittle, Trinithi,
producentów - Nina, Sophia, projektantów gry - Erik, uczestników.
Omawianie były poszczególne kwestie:
Bahamarama
Temat ten jest bardzo gorący i było mnóstwo ciekawych pytań.
Rozmowa toczyła się wokół opublikowanego rysunku koncepcyjnego, który ma pomóc projektantom gry w wizualizacji pierwszych pomysłów. Przedstawione na nim miasto nie znajdzie się wprawdzie na ponownie opracowanej wyspie, ekipa narobiła nam jednak znowu apetytu na inne, okryte dotąd jeszcze tajemnicą, elementy rysunku koncepcyjnego. Koncepcja zostanie opracowana całkowicie na nowo, co się tyczy więcej zajęcia w grze, lepszego uczucia osiągania postępów oraz bardziej różnorodnych celów. Krzywa poziomów zostanie dopasowana, przez co szybkie osiąganie wyższych poziomów ma stać się ponownie interesujące.
Zwrócimy przy tym uwagę na przeliczenie dotychczas osiągniętych puunktów doświadczenia na Bahamaramie, dzięki czemu osiągnięte dotąd postępy nie będą nadaremne.
Poinformowano nas, że planowane są również zwierzęta hodowlane, tajemnicze zagrody i rzędy chmur. Stwierdzono ogólnie, że ekipa pracuje z dużym zapałem nad wyspą i jest otwarta na propozycje, życzenia i impulsy ze strony społeczności. Nina miała dla nas niestety również małą kropelkę goryczy: "Będziecie musieli poczekać jeszcze parę miesięcy, za to będziemy regularnie przedstawiać Wam na forum informacje na temat aktualnego stanu prac, tak abyście mieli 'rękę na pulsie' i mogli obserwować postępy, jakie robimy".
Franek Kędzierzawy i farmerskie koło fortuny
Co się tyczy Franka Kędzierzawego zapewniono nas, że w odpowiedzi na opinie społeczności nagrody na wyższych poziomach zostaną na nowo opracowane i obecnie znajdują się w fazie testów.
W przypadku farmerskiego koła fortuny rozważane jest w przyszłości regularne (raz na kwartał) dopasowywanie nagród do "prawdziwego życia na farmie", czyli analizowanie mniej interesujących nagród i dopasowywanie ich do poziomu. Krytykowano między innymi (co spotkało się ze zrozumieniem ekipy), że uczestnicy gry wygrywają 1 perfumy. W tej kwestii wysunięto wskazówkę, aby poszukać niebawem rynku zbytu dla perfum.
Alchemik
Uczestnicy gry dali tu wyraźnie do zrozumienia, że alchemik w obecnej formie stanowi najmniej atrakcyjne rzemiosło. Zapewniono nas, że przeanalizowana zostanie możliwość zmiany wielkości skrzatów i handlu na rynku. Obie sprawy wiążą się prawdopodobnie ze sporym nakładem środków.
Powiedziano nam poza tym, że „planowane są tak czy tak nowe receptury dla wszystkich zawodów“, przy czym podkreślono wyraźnie, że nowe receptury będą do uzyskania nie tylko za FL, ale będzie można je również wygrać w grze. Rozważa się również wprowadzenie nowych stopni w już istniejących zawodach, ekipa nie jest jednak w stanie zagwarantować, czy i kiedy zostaną one wprowadzone.
Gift & Trade (Prezenty & handel)
Ekipa oświadczyła nam, że jest wprawdzie w stanie zrozumieć, że G&T cieszy się wśród graczy dużym powodzeniem. Pomimo to nie chce ona oferować tej akcji specjalnej częściej, aby zachować jej atrakcyjność.
Cały czas prowadzone są również intensywne prace nad rozwiązaniem problemów z funkcją poszukiwania podczas wymiany. Ta opcja G&T została specjalnie wprowadzona w celu pewniejszego zaprojektowania akcji i powinna tym samym również przynosić użytkownikom więcej korzyści w użytkowaniu. W przypadku nowo wprowadzanych specjalnych przedmiotów będzie również w dalszym ciągu istniał okres, podczas którego nie będzie jeszcze można nimi handlować.
Akcje specjalne
W pierwszej kolejności dyskutowano na temat częstotliwości akcji specjalnych. Nina stwierdziła przy tym "Nie jest łatwo znaleźć właściwe proporcje, kosztowało to mnie już wiele nieprzespanych nocy - jedni chcą przez cały czas coś robić, inni wolą przerwy - być może kalendarz byłby pomocny w planowaniu, jakie akcje specjalne chcielibyście/moglibyście wykonywać?" Ponieważ gracze uczestniczący w akcjach tak czy tak postępują w ten sposób, zaś inni gracze byliby w stanie na dłuższą metę planować swoje przerwy pomiędzy akcjami, wszyscy uznali to za świetny pomysł. Jego realizacja wymaga jednakże jeszcze sporo czasu.
Zapowiedziano nam ponadto, że na naszych farmach pojawią się wymagania akcji specjalnych, które będą dopasowane do poziomu farmy, nie jest jednakże jeszcze wiadome, kiedy to nastąpi.
Rozważane jest ponadto silniejsze włączenie towarów rzemieślniczych do akcji.
Na zakończenie rozmawialiśmy ogólnie na temat zadań wykonywanych wspólnie. Ekipa obiecała przy tym, że na podstawie doświadczeń z przeszłości jeszcze raz przemyśli np. kwestię nagród.
Pogoda
Potwierdzając, że integracja z aktualną codziennością na farmie okazała się zbyt trudna, Eliza stwierdziła krótko i bezboleśnie "Nie ma obecnie żadnych planów dotyczących systemu pogody".
Tworzenie stosów zagród i drzew
Z uwagi na fakt, że jakiś czas temu na forum odbyła się ankieta dotycząca układania w stosy/uszlachetniania drzew, temat ten został poruszony również podczas czatu. Nie ma aktualnie jeszcze dokładniejszych informacji na ten temat, ponieważ wynik musi być również sensowny dla wszystkich graczy. W grze ewentualnie pojawi się specjalny las, w którym jednakże wykluczone będzie zwykłe osiąganie nadwyżek w zbiorach.
Nowe misje
Cytujemy interesującą wypowiedź projektanta gry na ten temat „Na pewno pojawi się misja, podczas której potrzebne będą towary rzemieślnicze. Planujemy ogólnie dotyczące misji innowacje, w ramach których będzie kilka misji, następujących kolejno po sobie“.
Aktualnie nie jest jednakże planowana misja na Bahamaramie. Nie będzie też definitywnie żadnych misji przed przebudową wyspy.
Uczestnicy gry zaproponowali w tym miejscu wprowadzenie także swego rodzaju misji zespołowych, podczas którym zdanym się jest na pomoc sąsiadów. Również i w tym przypadku ekipa obiecała, że sprawdzi możliwość realizacji.
Super nawóz - jak daleko posunięte jest planowanie samodzielnej produkcji?
Pod koniec spotkania na czacie poruszono kwestię samodzielnej produkcji super nawozu, czyli, można powiedzieć, "potwora z Loch Ness" wśród funkcji Farmeramy. Zapewniono nas, że funkcja ta zostanie kiedyś wprowadzona. Ponieważ odbędzie się to razem z inną większą funkcją, podobnie jak w przypadku hodowli i super paszy, wymaga to jeszcze czasu.
Uczestnicy gry zaproponowali, aby produkcję super nawozu powierzyć alchemikowi, co zostało zanotowane przez ekipę.
Plotki
Pod koniec rozmowy, w żartobliwej atmosferze, Eliza dowiodła swoich talentów jako projektantka gry i zaproponowała, aby super nawóz powstawał, gdy "skrzaty zmieniają kolor w deszczu". Ucieszyłoby to zapewne ogromie pesymistów co do alchemika i fanów pogody, a zatem kto wie?
Nasza producentka nie chciała oczywiście pozostać w tyle i rzuciła pomysł "ładowanego kwiatka".
Końcowym akcentem był komentarz Erika „Ha, ha“.