Mechanizm działania wspomagaczy
Zapisywanie się bonusów kilka prostych zasad:
- Kiedy wspomaganie jest aktywowane np. poprzez zjedzenie produktu z dzielnicy rzemieślniczej, źródło wspomagania jest użyte do rozpoznania jaki jest to wspomagacz i jak ma się zapisać.
Jeżeli np wspomagacz konsumpcyjny z tego samego źródła jest już aktywny na koncie gracza (np. CJM), a gracz użyje kolejnego takiego (CJM), to wtedy czasy się skumulują i czas trwania się przedłuży.
- Wspomaganie niekonsumpcyjne - nie kumuluje się
Najprościej mówiąc źródło wspomagania jest użyte tutaj jako identyfikator bonusu, a nie typ wspomagania (np. PD bonus)
Jednak czasem jest stosowana dodatkowa reguła.
Mając np. wolne trzy srebrne gniazda możemy zjeść trzy inne przetwory dające bonus dotyczący np. % PD,
wtedy te bonusy zsumują się.
- jeżeli użyjemy przetworu przypisanego do konkretnego rodzaju gniazda, zajmie on pierwsze wolne gniazdo od lewej strony w swojej kategorii
- jeżeli wszystkie gniazda w danym rodzaju są zajęte pokaże się nam komunikat, że mamy wszystkie gniazda zapełnione. Wówczas pozostaje nam zrezygnowanie z włożenia kolejnego przetworu (bo nie mamy wolnego gniazda), bądź opróżnienie jednego z zajętych gniazd (skasowania jednego z aktywnych bonusów), aby móc umieścić nowy.
- w każdej chwili można usunąć umieszczone w gnieździe przetwory. Należy jednak pamiętać, że do spiżarni powrócą tylko te przetwory, których czas działania jeszcze się nie rozpoczął. Dla przykładu:
Mamy w gnieździe 3 x umieszczone chutney marchwiowo - jabłkowe, pozostały czas ich działania to 50 godzin. W momencie, gdybyśmy wyłączyli bonus do spiżarni wrócą 2 przetwory, natomiast trzeci niestety przepadnie, gdyż czas jego działania już się rozpoczął.