Witaj droga polska społeczności!
Bardzo dziękujemy za Wasze liczne pytania. Cieszymy się, że okazaliście tak duże zainteresowanie naszą akcją „Użytkownicy pytają – Bigpoint odpowiada”. Otrzymaliśmy bardzo wiele pytań i niestety nie możemy odpowiedzieć na wszystkie. Wybraliśmy więc najważniejsze i najczęstsze pytania. W tym newsletterze chcemy przedstawić Wam pierwsze odpowiedzi. Dodatkowo zamierzamy nakręcić mały podcast, w którym odpowiemy na dalsze pytania, na które najlepiej odpowiedzieć jest w formie filmu.
Czekamy na Wasze komentarze. Napiszcie, co sądzicie o całej tej akcji. Jeśli Wam się spodoba taka forma informowania Was, to z pewnością to powtórzymy.
A oto i pierwsze odpowiedzi:
1. Kiedy pojawią się kolejne stałe misje?
Obecnie pracujemy nad dalszymi stałymi misjami. Jedna z nowych kampanii wkrótce pojawi się online. Jako że w ostatnim czasie w grze pojawiło się dużo nowych roślin, drzew, zwierząt i produktów z rzemiosła, zamierzamy w tym roku zamieścić w spółdzielni parę kampanii, które wymagają właśnie tych produktów.
2. Kiedy pojawią się dwie brakujące runy?
Możliwe, że zanim ten tekst pojawi się na forum, będą one już dostępne w grze
J Planujemy wprowadzić je do gry 17 lutego. Przepraszamy, że musieliście tak długo czekać. Niestety czasami mamy techniczne problemy i nie zawsze uda nam się wszystko zrobić na czas.
3. Wielu graczom nie podoba się nowy design gry. Dlaczego konieczne jest zmienianie wszystkiego i dlaczego gracze nie mogą sami wybierać, w jakim designie chcą grać?
Niestety z przyczyn technicznych wybór pomiędzy nowym i starym designem nie jest możliwy. W planowanym filmiku wytłumaczymy Wam dokładniej, dlaczego. Teraz powiemy Wam tylko tyle, że, po wprowadzeniu nowego designu, wszystkie okna, tła, elementy, przyciski itp. musiały zostać na nowo wpisane do kodu programu i ustawione w odpowiednim miejscu na ekranie. Dlatego nie można tak po prostu zmienić sobie designu na stary, bo zmienił się kod, jak też niektóre inne funkcje. Przyjęliśmy jednak do wiadomości Waszą krytykę i będziemy starać się w przyszłości jeszcze bardziej wszystko ulepszyć. Bierzemy zawsze pod uwagę konstruktywną krytykę, np. jak w przypadku okna z nasionami. Decyzja o zmianie designu została podjęta już dawno temu i w żadnym wypadku nie możemy tego cofnąć. Postaramy się jednak wziąć pod uwagę Wasze życzenia i potrzeby.
4. Jak wyglądają plany co do przyszłości Bahamaramy? Planowane są jakieś rozszerzenia albo nawet hodowla nowych zwierząt?
Jesteśmy świadomi, że mimo unii walutowej Bahamarama została zepchnięta na dalszy plan. Jednakże więcej miejsca i więcej zmian na wyspie jest jednym z punktów, które zaplanowaliśmy na ten rok. Koncepcja zmian nie jest jeszcze ostateczna, dlatego piszcie nadal do nas i dzielcie się z nami swoimi życzeniami, pomysłami i sugestiami dotyczącymi Bahamaramy, abyśmy mieli więcej inspiracji
5. Dostępne dekoracje są tak liczne, że nie starcza już na nie miejsca w ogrodzie ozdobnym. Czy zaplanowane są w związku z tym rozszerzenia i jeśli tak to jakie?
Ten problem jest od dawna znany i pracujemy nad jego rozwiązaniem: tak, już wkrótce dostępne będzie rozszerzenie, jednak nie będzie to łąka. Rozszerzenie to leżeć będzie bowiem wysoko w niebie i dostępne będzie poprzez magiczną roślinę. Ponadto przygotowaliśmy dla Was coś nowego, co sprawi, że warto będzie się znowu wysilać i zbierać więcej dekoracji i premii. Musicie jeszcze trochę poczekać, ale zanim drzewa znów się zazielenią, przedmioty te będą dostępne w inwentarzu.
6. Czy zaplanowana jest jakaś dalsza funkcja młyna wodnego na leśnej polanie?
Zasadniczo młyn został stworzony jako przedmiot dekoracyjny, który miał na celu po prostu upiększać krajobraz. Jednakże pomysł, aby dodać mu trochę funkcjonalności jest bardzo dobry. Kto wie... Być może młyn nada się w sam raz, aby wpływać na pogodę i zjawiska z nią związane, które nawiasem mówiąc pojawią się ponownie w tym roku na naszej farmie...
7. Jakie zwierzę hodowlane jest następne w kolejce? Prosimy o wskazówkę! Czy planowana jest także hodowla na Bahamaramie?
Według nas, wszystkie zwierzęta powinny być zawarte w programie hodowlanym – także zwierzęta z wyspy. Jednakże jedno zwierzę oznacza dla nas tydzień pracy, ponieważ graficy mają pełne ręce roboty planując i tworząc różne zwierzęta, z uwzględnieniem poszczególnych zagród i animacji. Kolejne zwierzę hodowlane jest już jednak w toku: to zwierzę mieszka razem z ludźmi już od przeszło 9000 lat. Co to może być?
8. Czy w planach jest także poszerzenie dzielnicy rzemieślników o kolejne zawody? Jeśli tak, to o jakie?
Tak, zdecydowanie! Bierzemy właśnie pod uwagę, jakie dwa nowe zawody pojawią się jako następne. Pewnego dnia do dyspozycji będzie w sumie siedem różnych rodzajów rzemiosła. Śledziliśmy również uważnie konkurs, gdzie fani Farmeramy zgłosili wiele świetnych propozycji co do nowych zawodów. Oczywiście również na wszystkich forach mamy długie listy pełne wspaniałych pomysłów i sugestii. Już wkrótce zdecydujemy się na dwa zawody i będziemy sumiennie pracować nad pięknymi budynkami i interesującymi przepisami dla tych nowych zawodów.
9. Czy już niedługo zostanie przedstawiony nowy system pogodowy? Jeśli tak, to jakie funkcje będzie on zawierał?
Tak, chcemy przywrócić warunki pogodowe na farmie. Nie chcemy natomiast, aby zła pogoda psuła Wam nastrój i żebyście wylogowywali się z gry od razu, jak tylko zacznie trochę padać
Zamiast tego dostępne będą różne zjawiska pogodowe, które mają negatywny lub pozytywny wpływ na zwierzęta i rośliny na farmie. Na przykład, jasne słońce może pomóc Waszym kwiatom rosnąć szybciej, ale sprawi też, że Wasze zwierzęta będą szybciej spragnione. Jeśli macie pomysły i sugestie na temat konsekwencji i skutków deszczu, burzy, wiatru itp., to odwiedźcie forum i dajcie nam znać!
10. Wielu graczy, którzy osiągnęli bardzo wysoki poziom, skarży się, że nie mają już żadnych wyzwań w grze! Co może być dla nich motywacją do dalszej gry?
Nasza lista nie ma końca! Po pierwsze, dostosowane poziomy, nowe misje specjalne i nowe zawody, które będą dostępne tylko dla zaawansowanych graczy i wiele innych pomysłów. Możecie być pewni, że nie zapomnieliśmy o Was i oczywiście nie chcemy też, żebyście się nudzili. Z tego właśnie powodu, jedną z najważniejszych kwestii w tym roku było rozbudowanie wysokopoziomowego obszaru gry.
11. Czy już w krótce aplikacja Harvest Time będzie także kompatybilna z urządzeniami przenośnymi, takimi jak Android?
Ponieważ wiele ludzi ma urządzenia przenośne Android uważam, że byłby to bardzo dobry pomysł. Niestety, tryb programu tej aplikacji nie może być tak po prostu przetworzony i wykorzystany na urządzeniach Android, co oznacza, że dla użytkowników Androida aplikacja ta musiałaby być stworzona jeszcze raz od podstaw. Jednak w tej chwili pracujemy właśnie nad nowymi aktualizacjami dla aplikacji na iPhona. Niemniej jednak, ponieważ zapotrzebowanie na aplikację w Androidzie jest bardzo duże, będziemy mieć to na uwadze, chociaż jest to coś, co z powodu długiego czasu rozwoju nie może być rozwiązane natychmiast.
12.Z tą całą masą akcji specjalnych w grze, przydałby się jakiś kalendarz, który zawierałby wszystkie przydatne informacje. Co Wy na to?
Tak, my także chcielibyśmy mieć kalendarz, w którym będą uwzględnione terminy wszystkich akcji specjalnych i ofert, dzięki czemu moglibyście być zawsze na bieżąco i żebyśmy mogli Was łatwiej i dokładniej informować o tym, co dzieje się właśnie na farmie. Funkcja ta zostanie wprowadzona, ale nie wcześniej niż w lecie, ponieważ mamy w tej chwili wiele innych nowych funkcji i pomysłów, którymi musimy się zająć.
13. Czy planujecie dostosować poziom trudności akcji specjalnych w zależności od poziomu każdego gracza?
Tak, to jest coś, czego życzyliście sobie już od dawna i szczerze mówiąc uważamy, że ma to sens, ponieważ nowicjusz ma zupełnie inne wymagania niż stary wyjadacz. Tak więc już pod koniec lutego będziecie mogli osobiście przetestować tę możliwość. Poza tym pracujemy też nad ogólną mechaniką gry w celu stworzenia systemu o różnych poziomach trudności.
14. Dlaczego czasami w Farmeramie są 2 lub 3 akcje specjalne na raz, np. Baby Boom i specjalna akcja urodzinowa? Z jednej strony gracze potrzebują miejsca, aby sadzić specjalne rośliny, a z drugiej strony, jeśli zdecydują się hodować zwierzęta nie otrzymują specjalnych przedmiotów. To sprawia, że gracze są niezadowoleni.
Początkowo pomysł był taki, że akcje specjalne będą ofertami, które można przyjąć lub nie. Minione miesiące pełne akcji specjalnych dały nam jednak do zrozumienia, że wielu graczy chce uczestniczyć we wszystkich akcjach i nie chce się decydować tylko na jedną akcję. Tak więc w przyszłości będziemy starali się unikać wprowadzania kilku akcji jednocześnie i odstępy między akcjami będą większe, abyście mogli trochę odsapnąć. Nie martwcie się, chcemy żebyście mieli zawsze dużo możliwości do wyboru, ale jednocześnie wiemy, że nie wszystkim uda się zakończyć wszystkie misje. Naszym celem nie jest jednak zmuszanie Was do czegokolwiek, ale chcemy po prostu móc zaoferować Wam jak najwięcej. Jak tylko znajdziemy dobry system dla różnych poziomów trudności, wszystko będzie dużo prostsze. Wtedy będziecie mogli sami wybierać stopień trudności akcji specjalnych
15. Na czym polega tajemnica przypadkowości i prawdopodobieństwa otrzymywania specjalnych przedmiotów podczas zbiorów podczas akcji specjalnych?
To naprawdę przyjemność czytać Wasze pomysły dotyczące przedmiotów otrzymywanych podczas akcji specjalnych, macie czasem naprawdę ciekawe teorie na ten temat. Prawdę mówiąc, jest to w sumie bardzo proste: ustalamy skąd wypadną przedmioty (pola, drzewa, zwierzęta, itp.) i jak często (jakie jest prawdopodobieństwo otrzymania przedmiotu). Jeżeli ustalimy, że prawdopodobieństwo wynosi np. 1%, to ze 100 jabłoni wypadnie
prawdopodobnie 1 przedmiot. Ale ponieważ jest to zupełnie przypadkowe, może się też zdarzyć, że ze 100 jabłoni wypadnie 10 przedmiotów lub też żaden przedmiot. Ponieważ jest to tylko szansa na otrzymanie przedmiotu, która jest tym większa im dłuższy jest czas uprawy. Poniższe czynniki nie mają jednakże
żadnego wpływu na prawdopodobieństwo otrzymania przedmiotów: czy płacicie czy nie płacicie, rodzaj serwera, uprzejmy sposób traktowania innych graczy lub ilość krytycznych wątków na forum, rozmiar buta i znak zodiaku
16.Korzyści z pakietów Premium, zdaniem wielu graczy, nie są już aż tak atrakcyjne. Macie w planach przerobić te pakiety i jeśli tak, to jakie dodatkowe korzyści by z tego wynikały?
Tak, mamy zamiar uruchomić nowy system Premium! Chcemy zaoferować kilka modeli, które mają różne korzyści i ceny. Oprócz istniejących już korzyści dodanych będzie kilka nowych. Dodatkowo, nowy system Premium będzie oferować z technicznego punktu widzenia możliwość szybkiej zmiany zawartości pakietu, aby móc go w przyszłości szybciej aktualizować i dostosowywać łatwiej do własnych potrzeb.
17. Wykonywanie zleceń w spółdzielni nie opłaca się. Byłoby miło, gdyby nagrody były bardziej atrakcyjne.
Także ten problem jest nam znany. Z pewnością przerobimy zlecenia ze spółdzielni, aby były one bardziej interesujące. Najpóźniej na początku roku Wasi klienci będą znowu płacić więcej za Wasze towary.
18.Czy w najbliższej przyszłości będzie można grać w grę także w modusie pełnoekranowym?
Niestety, z powodów technicznych nie jest to takie proste i wymagałoby zbyt wiele pracy i zmian w języku programowania. Dlatego nie możemy Wam obiecać, że będzie to jedna z następnych zmian.
19.Wielu graczy narzeka na jakość i szybkość gry i są zdania, że przydałaby się funkcja, dzięki której można by wyłączyć animacje. Czy planujecie wprowadzenie takiej opcji?
Wprowadziliśmy już w grze możliwość optymalizacji wydajności gry i będziemy kontynuować pracę w tym kierunku, aby Farmerama działała bez przeszkód również na starszych komputerach. Animacje są już zresztą blokowane w grze, jeśli zostanie wykryte, że wydajność systemu nie jest wystarczająca. Z pewnością możemy jednak skoncentrować się ponownie na tej funkcji, aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność gry.
20. Planujecie wprowadzenie nowego obszaru w inwentarzu, gdzie gracze mogą zobaczyć otrzymane prezenty, w tym także ich szczegóły i kto je wysłał?
Jak tylko dostosujemy system prezentów do nowego designu, dostępny będzie w końcu długo oczekiwany dziennik prezentów! Przy okazji poprawimy także pasek sąsiadów, dzięki czemu będziecie mogli znowu wyraźniej czytać ich imiona.
21. Planowane są dalsze możliwości interakcji z sąsiadami?
Dwóch programistów z naszej ekipy, Kai i Stefan, pracuje właśnie gorączkowo nad wbudowaniem tej nowej funkcji. Nie byłoby źle, gdyby można było odwiedzić swoich sąsiadów i podać im pomocną dłoń...
22. Planujecie poszerzenie łuku weselnego? Czy z okazji pierwszej rocznicy ślubu czeka małżonków jakaś niespodzianka?
Ślub powinien być zdecydowanie poprawiony! Uważamy, że "rocznica ślubna" to bardzo fajny pomysł i chcemy ogólnie sprawić, żeby ślub w Farmeramie był jeszcze ładniejszy. Jednak na razie inne kwestie są ważniejsze, więc przed latem nie dojdzie niestety do żadnych zmian w tym obszarze gry.
23. Dlaczego nie ma jeszcze żadnej zniżki na super nawóz Zosi?
A chcecie zniżkę?
24. Wśród społeczności krąży wiele plotek na temat BOTów. Jak bardzo zajmujecie się tym problemem? Czy z technicznego punktu widzenia jest możliwe zidentyfikowanie użytkowników BOTów i czy macie zamiar ich ukarać?
Boty to brzydka sprawa, której nie pochwalamy. Dlatego przyglądamy się najnowszym BOTom, aby dowiedzieć się jak one działają. Wtedy możemy wbudować w naszej grze pewne środki zapobiegawcze i zabezpieczenia. Niestety, twórcy tych BOTów mogą je odkryć, obejść i znaleźć inny sposób na "oszukiwanie". Tak więc przeczesujemy ciągle nasze gry w poszukiwaniu tych BOTów i staramy się utrudniać życie ich twórcom tak bardzo, jak to możliwe.
25. Macie w planach stworzenie globalnej listy rankingowej?
Wiemy już, że istnieją gracze, którzy życzą sobie globalnej listy rankingowej, ale istnieją też tacy, którzy nie przywiązują do tego wagi. Być może znajdziemy niedługo możliwość wprowadzenia takiej listy rankingowej, gdzie gracze mogą jednak sami zdecydować, czy chcą w niej uczestniczyć, czy nie.
26. Jak można zostać członkiem klubu TGC?
Więcej informacji na ten temat możecie znaleźć w sekcji forum FAQ
http://pl.board.bigpoint.com/farmera...d.php?t=818313