FAQ, czyli pytania i odpowiedzi na temat otwartych testów beta
Dodane przez Wirk dnia 28.09.2020 18:48:51
Witajcie Farmerzy !

FAQ, czyli pytania i odpowiedzi na temat otwartych testów beta

owieczka.png

Planowany start: 30 września 2020 o 16:00

Co to jest otwarta beta?

Faza otwartej bety ma być ostatnim etapem procesu rozwoju klienta Farmerama Unity/WebGL, w którym wesja ta jest dostępna dla wszystkich graczy Farmeramy. W fazie otwartej bety chcemy zobaczyć, jak klient Farmerama Unity/WebGL zachowuje się w środowisku gry na żywo, jak na nie reagujesz oraz aby zebrać i rozwiązać pozostałe problemy.

Więcej pytań i odpowiedzi w rozwinięciu wiadomości.

Treść rozszerzona
Witajcie Farmerzy !

FAQ, czyli pytania i odpowiedzi na temat otwartych testów beta

owieczka.png

Planowany start: 30 września 2020 o 16:00

Co to jest otwarta beta?

Faza otwartej bety ma być ostatnim etapem procesu rozwoju klienta Farmerama Unity/WebGL, w którym wesja ta jest dostępna dla wszystkich graczy Farmeramy. W fazie otwartej bety chcemy zobaczyć, jak klient Farmerama Unity/WebGL zachowuje się w środowisku gry na żywo, jak na nie reagujesz oraz aby zebrać i rozwiązać pozostałe problemy.

Jakie są minimalne wymagania?

Klient Unity/WebGL to zupełnie inna technologia niż Flash i ma wyższe wymagania systemowe. Intensywnie to przetestowaliśmy i uważamy, że aby osiągnąć akceptowalne wrażenia z gry, gracze Farmerama będą potrzebować co najmniej:

System operacyjny:

Windows: 7 SP1+, 8, 10 (tylko wersja 64-bitowa)
MacOS: 10.12+
Linux: Ubuntu zmienione przez 16.04, 18.04 and CentOS 7

Sprzęt komputerowy:

CPU: Core i3-3110M (BGA) (wydanie czerwiec 2012)
Karta graficzna: Intel (R) HD Graphics 4000
RAM: 4 GB
System operacyjny: Windows 7, 64-bitowy.

Niemniej jednak klient Farmerama Unity/WebGL działa również na komputerach z mniej wydajnymi specyfikacjami sprzętowymi, ale czas ładowania może znacznie wzrosnąć i może być konieczne wyłączenie animacji lub ograniczenie jakości obrazu w ustawieniach.

Której przeglądarki można używać?

Dowolna najnowsza wersja przeglądarki Firefox, Chrome, Edge lub Safari na komputer.
Jednak aby uzyskać najlepsze wrażenia, zawsze zalecamy korzystanie z przeglądarki Firefox i Chrome (dla obu wersji 64-bitowe) w najnowszej aktualnie wersji.

Czy w grę można grać na smartfonie/tablecie?

W tej chwili nie działa to dobrze, zalecamy używanie komputera stacjonarnego lub laptopa.

Czy może się zdarzyć, że konta zostaną uszkodzone?

Nie, to niemożliwe.

Czy może się zdarzyć, że przedmioty się zgubią?

Nie, to niemożliwe. Niemniej jednak stwierdziliśmy, że w niektórych rzadkich przypadkach niektóre elementy nie są jeszcze dostępne w wersji Farmerama Unity WebGL, w takich przypadkach zobaczysz „kwiatek ładowania”. Sam przedmiot na pewno nie zaginął, nadal dostępny w wersji Flash, a wkrótce będzie również w Unity.

Gdzie jest punkt dostępu dla klienta UnityWebGL?

W prawym rogu Twojej gry znajduje się przycisk, który umożliwi przejście na wersję Unity:

unitydostep.png

Zalecamy, aby w tym samym czasie mieć otwarte tylko konto w przeglądarce, zwłaszcza jedno konto z uruchomionym klientem Unity/WebGL.

Jak długo potrwa ładowanie klienta Unity WebGL?

Ze względu na to, że technologia Unity/WebGL bardzo różni się od technologii Flash, czas ładowania jest dłuższy w porównaniu do wersji Flash. Dotyczy to zwłaszcza pierwszej próby załadowania klienta lub załadowania po wyczyszczeniu pamięci podręcznej, plików cookie i/lub ponownym uruchomieniu przeglądarki.
Dlatego ważne jest, aby zrozumieć, że początkowe ładowanie (pierwszy dostęp do klienta Unity) zajmie więcej czasu, ponieważ wszystkie zasoby i treści muszą zostać pobrane w tle, a także musi zostać zainicjowany silnik klienta Unity. Oznacza to, że średni czas początkowego ładowania może zająć więcej czasu niż zwykle, więc prosimy o cierpliwość przy pierwszym uruchomieniu tej wersji.
Gdy załadujesz grę po raz drugi, trzeci itd., ładowanie gry będzie szybsze. Nie możemy podać dokładnego czasu załadunku, ponieważ zależy on w dużym stopniu od kilku czynników, takich jak:

specyfikacja sprzętu -> im mniej wydajny komputer, tym dłuższy może być czas ładowania

połączenie internetowe
zasoby zgromadzone na koncie

wykorzystanie Twojej przeglądarki -> Ważne jest, aby zakładka, na której ładuje się klient Unity/WebGL, była aktywna i nie była zmieniana na inną kartę. Ponadto najlepiej nie otwierać innych witryn internetowych, zwłaszcza takich, które mogą wymagać dużych zasobów procesora.

Jak zgłaszać błędy/problemy?

Znajdź szczegóły tutaj: >Otwarte beta testy - zgłaszanie błędów.

W skrócie: najpierw sprawdź, czy błąd został już zgłoszony przez innego gracza. Jeśli nie: postępuj zgodnie z instrukcjami. Doceniamy każdy raport o błędzie zawierający wszystkie informacje.

Co się stanie, jeśli nie można się załadować wersji Unity Web/GL?

Najpierw zachowaj spokój! Wypróbuj inną przeglądarkę i bądź cierpliwy. Jeśli nic nie pomaga, dodaj swoje dane do tego arkusza .
Pomoże to zespołowi Farmerama zidentyfikować problemy techniczne w oparciu o pojedyncze przypadki.
Pamiętaj: zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby przenieść wszystkich graczy Farmeramy do Unity.
Jak będzie się odbywać zbieranie dodatkowych danych?

Byłoby wspaniale, gdyby każdy mógł wypełnić ten mały formularz.
Pomoże to zespołowi Farmeramy zidentyfikować problemy techniczne w oparciu o pojedyncze przypadki.

Jeśli potrzebujesz pomocy, oto kilka instrukcji:
CPU (Procesor):

Kliknij prawym przyciskiem myszy pasek zadań i wybierz „Menedżer zadań” lub naciśnij Ctrl+Shift+Esc, aby go uruchomić. Kliknij kartę „Wydajność” (jeśli nie jest widoczne "Więcej szczegółów" na dole okna, a następnie wybierz „CPU Procesor”. Tutaj pojawia się nazwa i szybkość procesora komputera.

GPU (Karta graficzna):

Otwórz menu Start na komputerze, wpisz „Menedżer urządzeń” i naciśnij klawisz Enter. U góry powinna pojawić się opcja dla kart graficznych. Kliknij strzałkę listy rozwijanej, aby wyświetlić nazwę Twojej karty graficznej.

GPU2 (Karta graficzna 2 - jeśli występuje):

Zobacz instrukcję GPU.

Pamięć (Memory):

Otwórz menu Start, kliknij prawym przyciskiem myszy Komputer, a następnie kliknij Właściwości. Powinno to spowodować wyświetlenie okna z podstawowymi specyfikacjami komputera. W obszarze System powinna pojawić się wartość oznaczająca zainstalowaną pamięć.

Szybkość internetu (internet download speed):

Test szybkości Internetu mierzy szybkość połączenia internetowego. Szybkość połączenia obejmuje takie rzeczy, jak prędkość pobierania i prędkość wysyłania. Zalecamy przetestowanie szybkości Internetu za pomocą tego testu szybkości:

https://speed.measurementlab.net

Interesuje nas głównie szybkość pobierania!

Jak będą zbierane informacje zwrotne?

Najpierw możesz wymienić się swoimi wrażeniami, opiniami i doświadczeniami na forum. Oto specjalny wątek, z którego możesz skorzystać: >Otwarte beta testy - opinie<. Po drugie, do końca października rozpowszechnimy ankietę, w której możesz ocenić klienta Unity/WebGL. Szczegóły dotyczące ankiety zostaną podane później.

Czy coś się zmieniło w wersji Unity WebGL?

W rzeczy samej. Targ został zmodernizowany i działa wesołe miasteczko Renzo (Hurra!), są też mniejsze zmiany wizualne. Reszta gry działa tak samo jak w wersji Flash, ale może wydawać się nieco inna.

Czy są znane problemy?

Tak, ale nie psują one gry ani nie wpływają zbytnio na ogólne wrażenia. Problemy są głównie trywialne i oczywiście zespół nieustannie naprawia istniejące, ale także nowe błędy.

Możesz zobaczyć najczęstsze problemy tutaj: >Otwarte beta testy - zgłaszanie błędów<, lista zostanie wkrótce opublikowana i będzie regularnie aktualizowana.

Jak długo potrwa otwarta beta?

Nie zdefiniowaliśmy stałej daty zakończenia. Głównie dlatego, że oczywiście obok wersji beta pracujemy nad naprawieniem otwartych problemów i rozwojem nadchodzących wydarzeń i wyprzedaży. Będziemy Cię informować o potencjalnej dacie zakończenia.

Co z wydarzeniami i sprzedażą?

Sezon 9 nie jest zaimplementowany w kliencie Unity/WebGL, dostępne są wszystkie aktualnie uruchomione wydarzenia i wyprzedaże. W tej chwili planujemy, aby wszystkie nadchodzące Wydarzenia i Sprzedaż przebiegały równolegle u obu klientów. Należy jednak pamiętać, że wszystkie wydarzenia i wyprzedaże opracowujemy od podstaw dla klienta Unity/WebGL, więc może się zdarzyć, że realizacja wydarzenia i sprzedaży będzie opóźniona lub w ogóle nie nastąpi. Oczywiście poinformujemy Cię w takich przypadkach za pośrednictwem oficjalnego ogłoszenia.

Coś jeszcze?

Tak oczywiście! Jesteśmy wdzięczni za wsparcie!