Mechanika eventowa jest znana z dwóch poprzednich edycji, ostatnia to
"Podstawy uprawy 2019".
Event rozgrywany jest na planszy, do której można przejść przez zegar eventowy, newsy lub ikonkę wydarzenia:
Zaczynamy od zwerbowania uczniów - klikając na planszy w zielone przyciski z kurą, królikiem, myszą i wiewiórką:
Po 1 szt. tych zwierząt zostanie pobrane z inwentarza (jednorazowo). Na początku eventu każdy Gracz od 3 poziomu otrzyma potrzebne w tym celu zwierzaki.
Plansza eventowa
Na planszy znajdują się 3 poletka w których szkolimy uczniów w trzech kategoriach:
Obsiewanie,
Przycinanie oraz
Zbieranie plonów.
Obok każdego zwierzaka znajduje się żółta tabliczka z poziomem jego umiejętności;
pod zwierzakiem - w kolejnych zakładkach - znajdują się 4 zadania:
Kolorowe kropki w zadaniach oznaczają ile szkoleń w danej kategorii zwierzak musi zaliczyć, aby zadanie zostało wykonane.
Przykład: w przypadku królika do zakończenia wszystkich czterech zadań potrzebne jest 5 szkoleń na poletku Obsiewanie, 3 na poletku Przycinanie i 2 na poletku Zbieranie plonów.
Każde zakończone szkolenie jest oznaczane kolorową kropką na żółtej tablicy zwierzaka. Chcąc zaliczyć zadanie musimy mieć na tablicy zwierzaka co najmniej tyle samo kropek w takich kolorach jak na brązowej tablicy z zadaniem.
W celu szkolenia przeciągamy zwierzaka na wybrane poletko i tam go upuszczamy:
Aby szkolenie było możliwe musimy posiadać wymaganą ilość towaru - zgodnie z poniższą tabelką:
Trwające szkolenie można przerwać (czerwony przycisk obok licznika czasu) - wydane produkty wracają do stodoły.
Gdy upłynie czas szkolenia należy kliknąć w zwierzaka - opuszcza on wtedy poletko.
Po każdym szkoleniu zwierzak "zasypia" i trzeba go obudzić, inaczej nie będzie można go dalej szkolić, ani zakończyć zadania:
Koszt budzenia zwierzaka to 1 x Pieczone jabłko albo 2 x Super pasza.
Za każde budzenie otrzymujemy losową nagrodę:
Gdy wykonamy szkolenia wymagane w danym zadaniu i zwierzak jest obudzony, pojawi się przycisk Ukończ - jego kliknięcie kończy zadanie.
Zestawienie wymagań i nagród dla poszczególnych zwierzaków:
Po wykonaniu zadań eventowych możemy nadal szkolić zwierzaki - dopóki nie osiągną 5 poziomu w każdej z umiejętności. Z tytułu dodatkowych treningów będziemy otrzymywać tylko losowe nagrody za budzenie.
Naklejka "Podstawy zimowej uprawy"
Item "Uwaga na siano!"
4 000 PD/TPD co 14 h; 2 małe pola
Item "Draka w krzakach"
4 000 PD/TPD co 14 h; 2 małe pola
Item "Praca zespołowa"
4 000 PD/TPD co 14 h; 2 małe pola
Item "Bananawantura"
4 000 PD/TPD co 14 h; 2 małe pola
Powyższe itemy mogą zostać ustawione na terenie: Głównej łąki, Dzikiej łąki, Leśnej polany, Ogrodu ozdobnego, Plantacji, Lasu tropikalnego, Kryształowych Wodospadów i Wyspy skarbów.
Są niezbędne do uruchomienia eventowego pnącza.
Rząd chmur "Podstawy zimowej uprawy"
Co 90 h otrzymamy:
1 x Bonus PD za żniwa (S)