Zasady gry
Zaczynamy od umieszczenia któregoś z dostępnych skrawków obok pola startowego -
na każdej planszy jest to pole z dużym brązowym guzikiem; można do niego dostawiać każdy rodzaj wzoru:
Kolejne skrawki można dostawiać do pól
z tym samym rodzajem wzoru, jak na łatce dostawianej (lub do pozostałych wolnych boków pola startowego). Tylko jedna łatka skrawka musi pasować do sąsiadującej, druga nie ma znaczenia.
Kursorem myszki chwytamy skrawek tkaniny
za ten wzór, który chcemy dostawić i umieszczamy go na wybranym miejscu planszy - z uwzględnieniem powyższych zasad. Skrawkiem można obracać (przesuwając wokół niego kursor myszy) lub go odłożyć i wybrać inny.
Kończymy ustawianie skrawka klikając na nim w przycisk z zielonym znacznikiem. Po tym nie można już zmieniać jego położenia i mamy możliwość dodania i dostawiania na planszy kolejnego skrawka.
Analogicznie postępujemy z następnymi skrawkami. Jeśli jakiś skrawek nie może być dostawiony (nie ma na planszy wolnych co najmniej 2 pól obok pola z tym samym wzorem lub obok pola startowego) skrawek ten jest nieaktywny (wyszarzony).
Poniżej można obejrzeć mechanikę gry:
Dokładając skrawki staramy się łączyć w grupę jak najwięcej łatek o tym samym wzorze. Do każdego z rodzajów wzorów są przypisane nagrody dodatkowe - np. Gwiezdne talary, Super pasza, czy Narzędzia. Im więcej łatek danego rodzaju będzie ze sobą połączone (do uzyskania dodatkowych nagród wymagane co najmniej 2), tym większa będzie nagroda dodatkowa. Jaka jest jej wartość można sprawdzić najeżdżając kursorem na daną grupę wzorów.
Gra nie kończy się automatycznie. Gdy nie mamy już możliwości ruchu (tj. wszystkie 3 skrawki na bocznym panelu są nieaktywne) trzeba ją zakończyć klikając w okrągły przycisk końca gry (w prawym dolnym rogu). Można też grę zakończyć wcześniej - przycisk umożliwiający zakończenie gry
staje się aktywny po ułożeniu na planszy co najmniej 4 skrawków. Najeżdżając na niego kursorem można też sprawdzić jaka jest aktualna wartość wszystkich nagród za daną planszę. Po jego kliknięciu dopisują się nagrody zależne od liczby i rodzaju wykorzystanych wzorów oraz pojawia się kolejna plansza. Na bocznym panelu pozostają nie wykorzystane skrawki tkaniny, lecz automatycznie generują się na nich nowe wzory.
Nagrody za ilość ułożonych skrawków tkanin:
Do zdobycia pnącza musimy wyprodukować 484 skrawki tkanin (13 otrzymujemy na start, 3 za pierwszy krok w pasku postępu). Wymaga to
24.200 x Tkanicja famosa oraz 2.420 x Igła z nitką. Do zdobycia wszystkich nagród z paska postępu analogicznie potrzebujemy
26.700 x Tkanicja famosa oraz 2.670 x Igła z nitką.
Po zapełnieniu paska postępu można grać dalej - zdobywane są nagrody dodatkowe przypisane do wzorów.
Zestawienie nagród zależnych od rodzaju wzoru i ilości łatek danego wzoru w jednej grupie
Gwiezdne talary wymieniamy na kolejne nagrody w sklepiku eventowym
Niewykorzystane gwiezdne talary zostaną po evencie wymienione na 76 PD i 46 SG za każdy.
Item "Rachu-ciachu-ciach (+)"
2 małe pola, zbiór co 12 h;
przez pierwsze 10 zbiorów: 2 800 PD/TPD oraz 1 x Floreny;
po usunięciu do inwentarza lub wykorzystaniu limitu 10 zbiorów, item co 12 h będzie dawać 2 800 PD/TPD.
Powyższe itemy mogą zostać ustawione na terenie: Głównej łąki, Dzikiej łąki, Leśnej polany, Ogrodu ozdobnego, Plantacji, Lasu tropikalnego, Kryształowych Wodospadów i Wyspy skarbów. Zależnie od miejsca postawienia będziemy uzyskiwać z nich PD lub TPD.
Aby umieścić item Rachu-ciachu-ciach na pnączu, należy wcześniej wykorzystać bonusowe ładunki.