Witajcie Farmerzy!
W drugiej części newslettera „Użytkownicy pytają, Bigpoint odpowiada“  gracze z całego świata znajdą odpowiedzi na swoje pytania dotyczące  Farmeramy.
1.  Planujecie wprowadzić również stałe serie misji w spółdzielni?
Będziemy nieustannie wprowadzać nowe, stałe serie misji w spółdzielni.  Ponieważ w grze dochodzą też ciągle nowe gatunki roślin, owoców i drzew,  będziemy się zawsze starać, aby były one potrzebne do wykonania nowych  misji. 
 
 
    2. Wprowadzicie też rośliny, które potrzebują więcej czasu na uprawę?
 Naszym wielkim celem jest  wprowadzenie na każdym poziomie roślin, drzew i zwierząt, które będzie  trzeba najpierw odblokować. Tak więc w grze pojawi się jeszcze całe  mnóstwo roślin, które potrzebują więcej czasu na wzrost i uprawę. Poza  tym, radzimy Wam korzystać z super pól, aby wydłużyć czas wzrostu  roślin.
 
 
  3. Czy Drzewo Mądrości zostanie poszerzone o nowe runy?
Drzewo Mądrości będzie ciągle poszerzane, a więc także w przyszłości będziecie mogli się cieszyć nowymi runami. 
 
 
  4. Czy w przyszłości będzie można hodować wszystkie zwierzęta?
Tak, planowaliśmy to już od czasu wprowadzenia hodowli zwierząt.  Ponieważ jednak każde zwierzę hodowlane oznacza bardzo dużo pracy dla  naszych grafików, robimy bardzo powoli postępy w tym zakresie. Pracujemy  już jednak nad kolejnym zwierzęciem hodowlanym, dajcie się zaskoczyć, o  jakie zwierzę chodzi 
 
    5. Czy wygląd domu farmerskiego zostanie dopasowany do nowego stylu graficznego gry?
Tak, dom farmerski otrzyma już wkrótce nowy wygląd i stanie się nieco  bardziej nowoczesny. W przyszłości planujemy również dać Wam możliwość  nadania osobistego charakteru niektórym budynkom w grze. W ten sposób  będziecie mogli np. rozbudować jeden ze swoich budynków według własnego  uznania. 
 
 
  6. Czy nagrody za zlecenia zostaną dopasowane do cen na targu? 
Pracujemy właśnie nad dopasowaniem wartości tych zleceń. Ponieważ zmiana  ta oznacza również zmiany w przebiegu gry i grafikach, trochę to  jeszcze potrwa zanim będziemy gotowi. Prosimy o cierpliwość, ale z  pewnością możecie spodziewać się zmian jeszcze w tym roku.
 
 
  7. Jak wygląda przyszłość Farmeramy? Jak długo planowany jest dalszy rozwój tej gry? 
Farmerama ma już 2 lata i mimo to odnosi nadal sukcesy i jest bardzo  popularna na całym świecie. Obecnie nie ma żadnych planów, aby zatrzymać  Farmeramę, wręcz przeciwnie: będziemy nadal pracować nad jej rozwojem, w  grze jest wciąż wiele do poprawy np. bieżącej zawartości, a także kilka  pomysłów, które chcemy realizować w nadchodzących miesiącach i latach.  Nieustannie staramy się ulepszać grę i robimy co w naszej mocy, aby  Farmerama pozostała jak najdłużej przy życiu – w tym celu potrzebujemy  ciągle Waszych konstruktywnych opinii, ponieważ to Wam ma się podobać ta  gra 
 
    8.  Planujecie nowe ekscytujące akcje specjalne? 
 Pracujemy nieustannie nad tym,  abyśmy mogli zaoferować Wam ciągle nowe i interesujące akcje i sposoby  gry. Ponieważ jednak wprowadzenie takich zmian kosztuje zawsze dużo  czasu i pracy, musimy też od czasu do czasu powtarzać niektóre z nich.  Mamy nadzieję, że połączenie starych i nowych akcji spodoba się możliwie  jak największej liczbie graczy.
 
 
       9. Kiedy w grze pojawi się znowu system pogodowy? 
 Jak wiecie,  mamy już pomysły na zupełnie nowy, przerobiony system pogodowy. Ale  także w tym przypadku będziecie musieli jeszcze nieco poczekać, ponieważ  damy radę wprowadzić ten nowy system do gry dopiero w przyszłym roku.
10. Pracujecie nad poszerzeniem pól gry? Planujecie wprowadzenie nowych pól gry i łąk? 
 W pewnych okolicznościach moglibyśmy wyobrazić sobie wprowadzenie  nowych pól gry. Jednakże musimy wziąć pod uwagę fakt, że dodatkowa  przestrzeń i liczne pola gry byłby problem, pogłębiającym przepaść  między nowymi i starymi graczami, np. w przypadku wymogów niektórych  akcji lub misji. Nasze dotychczasowe starania w tym kierunku nie  wystarczyły, dlatego też pracujemy nad tym, aby wdrożyć inny system gry  trudności podczas akcji specjalnych. W ten sposób wymagania dla nowych  graczy mogą być znacznie mniejsze i jednocześnie akcje specjalne o  wyższym stopniu trudności mogą być bardziej interesujące dla bardziej  zaawansowanych farmerów. Jak tylko wprowadzimy ten system, i będzie on  działał, wprowadzimy do gry również nowe pola gry.
 
 
         11.  Czy podejmiecie jakieś działania przeciwko graczom korzystającym z botów lub graczy oszukujących na targu? 
Tak, mamy już konkretny sposób, w jaki chcemy w przyszłości radzić sobie  z graczami używającymi botów i innymi graczami psującymi grę. System  ten zostanie wbudowany w całości do gry w najbliższych miesiącach, ale  niestety w tej chwili nie możemy dać Wam żadnych konkretnych informacji  na ten temat, ponieważ nieuczciwi gracze tylko by na tym skorzystali.  Ale udało nam się znaleźć dobre rozwiązanie, aby znacznie ograniczyć  takie działania w przyszłości tak, aby uczciwi gracze nie odnosili już  żadnych niekorzyści.
 
  12. Kiedy pojawią się obiecane zmiany na Bahamaramie? 
  Z  powodu wielu innych ulepszeń i tematów, nad którymi chcemy popracować  lub które chcemy wprowadzić jeszcze w tym roku do gry, zmiany na  Bahamaramie nie zostaną wprowadzone do gry wcześniej niż w przyszłym  roku. 
 
 
  13. Czy będzie można kupić drugi zawód rzemieślniczy, koszyki akcji specjalnych i inne pakiety z działu płatności za pomocą SMSa? 
Obecnie staramy się poprawić nasz cały międzynarodowy system płatności:  poprzez dodanie nowych metod płatności oraz poprawę istniejących już  metod płatności, stworzone mają być bardziej wygodne możliwości  dokonywania zakupu. Dokładniej rzecz biorąc, przyglądamy się ponownie w  szczególności różnym przedziałom cenowym w funkcji płatności SMSem i  chcemy je poprawić. W niektórych krajach dokonanie płatności SMSem nie  jest takie proste dla wszystkich dostępnych pakietów, ponieważ w  zależności od lokalnego dostawcy płatność SMSem jest powiązana z różnymi  warunkami płatności. Jednak w dalszym ciągu będziemy starać się  zapewnić Wam więcej metod płatności i dostępnych cen, aby proces  płatności był dla Was jak najbardziej łatwy i wygodny.
 
 
  14. Dlaczego wprowadzane są ciągle nowe rzeczy, zanim usunięte zostaną stare problemy? 
Ciągle staramy się poprawić występujące błędy tak szybko, jak to  możliwe. Niestety, niektóre z nich są bardzo trudne do rozwiązania,  ponieważ potrzebujemy wiele informacji na temat sytuacji indywidualnego  gracza (hardware komputera, wersje oprogramowania, system operacyjny,  wersja przeglądarki, itp.), aby móc je w ogóle znaleźć. Ponieważ  wprowadzamy ciągle nowe rzeczy, nie oznacza, że nie pracujemy nad  usunięciem starych błędów w grze. Mimo to chcemy się poprawić, jeśli  chodzi o usuwanie błędów i oferować Wam bardziej stabilną grę z wysokiej  jakości. A tak przy okazji, kiedy wprowadzamy nowe grafiki, nie ma to  nic wspólnego z poszukiwaniem błędów w grze, ponieważ graficy nie mogą  usuwać błędów i dlatego mogą pracować nadal nad poprawą grafik i przy  tym nie brakuje nam pracowników, którzy mogą zajmować się poszukiwaniem  błędów J
 
 
  15.Czy planujecie nadal rozwinąć funkcję ślubną? 
Tak, pracujemy już nad rozbudową tej i innych tzw. „funkcji  społecznych”, ponieważ chcemy, abyście mieli w Farmeramie jeszcze więcej  możliwości do współpracy i kontaktu z innymi graczami.  Już w  najbliższych miesiącach będziecie mogli zobaczyć pierwsze rezultaty  naszych wysiłków i jesteśmy ciekawi Waszych reakcji.
 
 
  16. Dlaczego  wszystkie akcje specjalne i imprezy zaczynają się zawsze koło południa,  co jest bardzo niepraktyczne dla normalnych, pracujących ludzi? Czy nie  można rozpocząć swoich akcji samemu?
To nie jest niestety takie proste, jak się wydaje. Pomysł jest dobry,  ale jego realizacja techniczna jest niezwykle trudna. Należy również  zauważyć, że wielu graczy znajduje się po drugiej stronie świata, u  których akcje przebiegają przez różne strefy czasowe. Aby móc dopasować  naszą techniczną konfigurację gry tak, aby każdy kraj mógł rozpocząć  akcję w czasie dogodnym dla każdego gracza, oznaczałoby niezwykle dużo  pracy. I nawet wtedy moment, kiedy gracz może uruchomić dla siebie akcję  lub imprezę, bardzo by się różnił. Wiemy, że to jest nadal przyczyną  frustracji i zajmiemy się bardziej szczegółowo tym tematem, ale decyzja  nie zostanie podjęta ani łatwo, ani szybko.
 
 
  17.Gra  jest częściowo trudna do zarządzania, czy istnieją więc plany  wprowadzenia funkcji takich jak szybkie usuwanie, minimalizacja ilości  wiadomości, większa ilość pomocników, dokładniejsze uporządkowanie czasu  akcji specjalnych i funkcji sortującej w inwentarzu?
Tak, oczywiście! Otrzymaliśmy od graczy wiele pomysłów w tym zakresie i  będzie spełniać po kolei wszystkie z nich. Wkrótce wprowadzona zostanie  funkcje szybkiego usuwania oraz poszerzona funkcja nowych pomocników, w  kwestii zmniejszenia ilości wiadomości zrobiliśmy już duże postępy, i  jak już wspomnieliśmy, pracujemy nad kalendarzem akcji specjalnych i  wieloma innymi mniejszymi ulepszeniami, które będą miały bardzo  pozytywny wpływ na grę. Piszcie do nas i dzielcie się z nami nadal  swoimi opinie na temat tych zmian, a my postaramy się też wprowadzić je  krok po kroku do gry!
 
 
  18. Jak będzie wyglądać Farmerama za 2 lata w porównaniu do dnia dzisiejszego? 
Chcemy nadal, aby Farmerama się rozwijała, co oznacza, że w tej chwili  skupiamy się teraz także na małych, ale również ważnych i nowych  treściach, jak i debugowaniu, poprawie i modernizacji gry. A w  przyszłości pojawią się nowe rośliny, drzewa i zwierzęta, jak już  wspomniano powyżej, planujemy wprowadzenie nowych pól gry i chcemy  rozwiązać wiele starych problemów: Bahamarama to tylko jeden z  przykładów, należą tu przede wszystkim wprowadzenie koniecznych małych  zmian. Na farmie pojawi się zawsze coś nowego, ale na pewno nie chcemy,  żeby gra była przeładowana, a więc postaram się utrzymać równowagę  pomiędzy innowacjami i naprawą lub modyfikacją starych treści.  Oczekujcie niespodzianek i wysyłajcie do nas w przyszłości swoje  komentarze, sugestie i pomysły. Z pewnością myślicie czasem, że nie  czytamy lub nie bierzemy pod uwagę tego, co do nas piszecie, ale to  nieprawda! Nasi pracowici moderatorzy i administratorzy przekazują nam  wszystkie Wasze słowa krytyki i sugestie i często czytamy sami na forum  lub stronach fanowskich, co myślicie na temat naszej gry. Niestety,  czasami trwa to nieco dłużej, zanim będziemy mogli zająć się Waszymi  pomysłami i sugestiami, ponieważ poszczególni gracze tworzą ogromna  społeczność rozrzuconą po całym świecie i dlatego możemy dokonać tylko  jedną zmianę po drugiej. Jest dla nas jasne, że należy poprawić przede  wszystkim kontakt i komunikację z firmą Bigpoint, szczególnie w zakresie  nowych pomysłów dotyczących gry. Myślę, że ten newsletter do Was jest  pierwszym krokiem do zmiany tego stanu rzeczy. Bylibyśmy bardzo  wdzięczni, jeśli dalibyście nam znać co o tym myślicie i przesłali nam  Wasze opinie i pomysły: jak możemy lepiej komunikować ze sobą w  przyszłości? Za pomocą bardziej regularnych i oficjalnych ogłoszeń,  więcej newsletterów, być może moderowane godziny pytań użytkowników lub  spotkania użytkowników z ekipą gry na żywo? Regularne prezentacje  dotyczące pracy ekipy gry, więcej podcastów, blog ekipy Farmeramy?  Bardzo byśmy się cieszyli, gdybyście podzielili się z nami Waszymi  licznymi pomysłami i sugestiami w odniesieniu do następujących pytań!
  >>TUTAJ<< znajdziecie temat do rozmów
 Pozdrawiamy,
 Wasza ekipa Farmeramy